مهلت ۲ ساله‌ای جهت تعیین تکلیف وضعیت بیمارستان دبی اخذ شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد نعیم امینی فرد از حضور علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: دستور کار اول کمیسیون در خصوص بررسی طرح اعاده اموال نامشروع و اجرای اصل چهل و نهم (49) قانون اساسی بود که اعضای کمیسیون با آن موافقت کردند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: دستور کار دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس انتخاب عضو ناظر در شورای‌عالی رفاه و تامین اجتماعی بود که سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی  به عنوان عضو ناظر انتخاب شد.

وی افزود: دستور کار سوم کمیسیون بهداشت و درمان استماع گزارش ریاست جمعیت هلال احمر در خصوص مسائل پیرامون بیمارستان هلال احمر ایران در شهر دبی بود، چرا حاکمین دوبی حدود دو سال است که اصرار دارند وضعیت تجاری و خیریه‌ای بیمارستان، برابر با قوانین حکومتیشان تعیین تکلیف شود. بر همین اساس با تعاملاتی که شورای عالی امنیت ملی، وزارت امور خارجه و هلال احمر انجام دادند مهلت دو ساله‌ای جهت تعیین تکلیف وضعیت بیمارستان دبی اخذ شد.

امینی فرد گفت: توانستیم بیمارستان 200 تخت خوابی مدرنی در کشور امارات ایجاد کرده و اعتماد ایرانیان مقیم دبی، مهاجرین و مردم دبی را نسبت به ارائه خدمات مطلوب پزشکی، بهداشتی و درمانی  جلب کنیم، به همین جهت لازم است هر چه سریع‌تر وضعیت بیمارستان هلال احمر در دبی تعیین تکلیف شود، به همین منظور بررسی بیشتر مسائل پیرامون بیمارستان به جلسه‌ دیگری موکول شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت نماینده مردم در مجلس دهم گزارش ریاست جمعیت هلال احمر در خصوص مسائل پیرامون بیمارستان هلال احمر ایران در شهر دبی، را بسیار امیدوار کننده دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های برون مرزی جمعیت هلال احمر در چهار چوب دیپلماسی عمومی و با اولویت بشر دوستانه بوده است. به همین دلیل کمیسیون فکر می‌کند که تداوم خدمات پزشکی بیمارستان با توجه به اعتمادی که میان ساکنان آن منطقه به وجود آمده ضروری است، اما تصمیم برای ماندن بیمارستان در حیطه وظایف مجلس نیست و باید در سطح جمعیت هلال احمر، ریاست جمهوری و شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.