تامین دارو در شرایط فعلی تحریمی قابل کنترل است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون هاشمی در توضیح راهکارهای تأمین دارو در کشور در شرایط تحریمی گفت: با تدابیر اتخاذ شده و تشکیل کمیته‌های تخصصی در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و مدیریت وزیر بهداشت در حال مقابله با جنگ همه جانبه دشمن هستیم. شاید در این راه دچار کاستی‌هایی شویم اما شرایط قابل کنترل است.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس ادامه داد: ما در شرایط عادی و غیرتحریمی هم کمبودی در برخی اقلام غیردارویی داشتیم که تلاش می‌شد به صورت غیرفوریتی وارد شده و پیشگیری‌های لازم صورت گیرد. در شرایط فعلی هیچ نگرانی وجود ندارد. وزارت بهداشت در حال رصد امور است و تلاش می‌کند که اقلام دارویی با کیفیت و با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد ولی نباید فراموش کنیم که ما در شرایط تحریمی هستیم و در تأمین ارز برخی اقلام دارویی سختی داریم که البته این شرایط هم قابل کنترل بوده و مدیریت شده است.

به گزارش ایسنا وی در پایان با تأکید بر لزوم نظارت‌های بیشتر در بازار گفت: این‌که برخی اقلام در بازه زمانی دو روزه افزایش پیدا می‌کنند نشان از نبود نظارت است که البته نباید از نقش برخی آدم‌های سودجو هم غفلت کرد. باید سازمان‌های نظارتی ورود جدی‌تر داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.