یکی از اهداف بزرگ سازمان بیمه سلامت توانمندسازی بیمه‌شدگان است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کاظم قاسمی با اشاره به اینکه یکی از اهداف بزرگ سازمان بیمه سلامت ایران، توانمندسازی بیمه‌شدگان است، افزود: افراد حق دارند و موظفند در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با سلامت خود شرکت کنند. همچنین افراد باید خود را مسلط بر جریان بهداشت و درمان ببینند چرا که این موضوع به آنها کمک می کند تا به جای تصمیم‌های ناآگاهانه و احساسی تصمیم واقعی را اتخاذ کنند.

وی ارائه اطلاعات و آموزش‌های مورد نیاز به افراد را یکی از اقدامات در جهت توانمندسازی بیمه‌شدگان عنوان کرد و افزود: با استفاده از آموزش شاغلان حوزه سلامت، جلسات گروهی، آموزش زنان و مادران، آموزش جوانان و ... می‌توان گام‌های موثری در جهت بهره‌گیری بهتر افراد از فرصت‌ها، دسترسی مناسب‌تر به خدمات سلامت، بهره‌مندی از حقوق واقعی، تصمیم‌گیری‌ها و رفتارهای عاقلانه برداشت.

کارشناس دفتر ارزیابی عملکرد، بارزسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: ارزش‌یابی برنامه‌های سلامت در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که صرف تغییر در آگاهی باعث بهبود سلامت نمی‌شود، بلکه برای رسیدن به هدف ارتقای سلامت باید سواد بهداشتی و خودکارایی مردم را افزایش داده و آنها را توانمند کرد.

قاسمی گفت: در وضعیت کنونی افزایش مصارف و نیز کاهش منابع سازمان‌های بیمه‌گر، فشار بسیاری بر دولت و نیز نارضایتی عمومی را از نظام سلامت به همراه خواهد داشت.بنابراین استراتژی توانمندسازی افراد از جمله نقاط مهمی است که می‌تواند سبب ایجاد تغییر رفتار شود.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت وی در پایان اضافه کرد: بهبود و افزایش میزان اطلاع‌رسانی به افراد جامعه، بهبود پاسخگویی، توانمندسازی مالی، مشارکت از طریق سازمان‌های مردم نهاد و ... از جمله رویکردهایی است که برای پیاده‌سازی این استراتژی می‌توان به کار برد. این موارد باعث توانمندسازی افراد جامعه، افزایش کارآمدی ارائه‌دهندگان خدمت، ارائه راه‌حل‌های تحولی و کاهش میزان مصارف سازمان‌های بیمه‌گر می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.