ادامه طرح تحول با جابه‌جایی سهم‌ها همراه خواهد بود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مرتضی خاتمی افزود: در اجرای این طرح اعتبار بسیار خوبی با هدف بهبود ارکان ارائه خدمات و زیر ساختهای بخش بهداشت و درمان تزریق شده است که افزایش شمار تختهای بیمارستانی، افزایش تجهیزات مورد نیاز و تسهیل دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامت از ثمرات آن است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در این طرح با ایجاد قطب های مختلف در کشور خدمات تخصصی و فوق تخصصی به گروه های هدف ارائه و از تحمیل هزینه های هنگفت و طی کردن راه های طولانی و پیچیده مردم برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز جلوگیری شد.

خاتمی گفت: دولت در طرح تحول نظام سلامت موفق عمل کرد و هم اکنون برای عمق بخشی به آن باید برخی خدمات نسبت به خدمات دیگر در اولویت قرار داده شود. در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه اصولی مبنی بر اصلاح نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی و پرداختی های مردم در این بخش به تصویب رسید به این معنی که ریل گذاری جدیدی در ارائه خدمات حوزه سلامت انجام شد.

وی افزود: دولت نیز مکلف به انجام این کار شده است و بنابراین وقت آن رسیده در این ریل همت و اهتمام بیشتری انجام گیرد و در بخشی از مولفه هایی که در طرح تحول نظام سلامت مد نظر قرار گرفته بود، تغییراتی ایجاد شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون بخشی از انرژی در خدمات الکترونیکی سلامت و ورود اطلاعات کل ایرانیان در سامانه متمرکز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که ارائه دهنده خدمات اصلی این بخش است، صرف می شود.

خاتمی تاکید کرد: نمایندگان جامعه پزشکی، نظام صنفی و پزشکی باید کمک حال برنامه های وزارت بهداشت باشند. لحاظ کردن تناسب بین اجزای گروه سلامت و خارج از حیطه نظام سلامت از جمله مواردی است که در فرصت های آینده و پیش رو مورد توجه قرار می گیرد. 

وی اضافه کرد: به دلیل تغییر نرخ ارز و واردات تجهیزات پزشکی با ارز نیمایی سخت گیری هایی در بیمارستانها اعمال می شود که در این موضوع سهمیه بندی شده و گروه های هدف در لیست انتظار قرار خواهند گرفت که این اقدامی منطقی محسوب می شود به دلیل آنکه کشورمان در شرایط تحریم قرار دارد و باید تجدید نظرهایی در برخی بخش ها انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دشمنان با اعمال تحریم هایی علیه کشورمان، شعارهایی مبنی بر اینکه دارو غذا از این تحریم مستثنی شده است را سر می دهند، در صورتی که این ادعا صحت ندارد و هم اکنون برای مبادلات ارزی و تهیه مواد اولیه تولید دارو و بسیاری از تجهیزات و نقل و انتقال ارزی با مشکلاتی مواجه هستیم.

به گزارش ایرنا خاتمی در پایان به وضعیت دارو در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون میزان کمبود اقلام دارویی کشورمان نسبت به سال گذشته کمتر است و در واقع شرایط خوبی در این بخش داریم، به دولت و تیم اقتصادی دولت تذکر داده شده است تا ارزی که به این بخش و مواد
اولیه آن تعلق می گیرد به موقع تامین شود تا ذخایر راهبردی کشور با مشکل مواجه نشود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.