شرکت‌های تولید محصولات غذایی حق ندارند روی محصولات خود تاریخ میلادی درج کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، وحید مفید افزود: طبق بخشنامه ابلاغی به شرکت های تولید مواد غذایی، تاریخ انقضا و تولید باید در محلی حک شود که قابل رویت باشد و نوع رنگ برای جوهر تاریخ انقضا باید به گونه ای انتخاب شود که برعکس رنگ زمینه بسته بندی محصول و کاملا واضح باشد.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو ادامه داد: همچنین تاریخ انقضای حک شده روی محصولات غذایی از جمله محصولات لبنی باید از لحاظ فونت و ابعاد تاریخ، کاملا توسط مصرف کننده قابل خواندن باشد.

وی افزود: اگر واحد تولیدی این موارد را رعایت نکند و به طورمثال تاریخ تولید و انقضا محو باشد یا اینکه اندازه نوشتار و فونت آن درحد قابل قبول نباشد، با آنها برخورد صورت می گیرد، مردم در سراسر کشور با دیدن تاریخ انقضاهای مشکل دار می توانند به شماره 20008822 پیامک بزنند یا از طریق سامانه 190، اطلاع رسانی کنند.

مفید گفت: تمام شرکت های تولید محصولات غذایی طی بخشنامه ای اختصاصی از سال گذشته ملزم به رعایت این شرایط شده اند.

به گزارش ایرنا مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو در پایان اضافه کرد: همچنین شرکت های تولید محصولات غذایی حق ندارند روی محصولات خود تاریخ میلادی درج کنند؛ تاریخ میلادی فقط مختص صادرات است البته اگر تاریخ هم به شمسی و هم به میلادی درج شود، مانعی ندارد ولی حق ندارند فقط تاریخ میلادی را درج کنند چون مصرف کنندگان بیشتر تاریخ شمسی را می شناسند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.