چرا برای صنایع زیان‌آور رفتار توسعه‌ای در نظر گرفته شده است؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون هاشمی با اظهار مخالفت، نسبت به توسعه صنعت دخانیات در کشور گفت: معتقدم هیچ کشوری مصرف سیگار را به صفر نرسانده و مبارزه با افزایش مصرف دخانیات عمدتاً بحث پیشگیری، آموزش عمومی و آگاه سازی همگانی است اما واردات کاغذ سیگار برای توسعه صنعت دخانیات کشور در شرایطی که باید ارز کشور را با حساسیت بیشتری مصرف کنیم چرا که در انسداد و تحت تحریم قرا گرفته ایم، کار ناپسندی است و اقلام درجه یک و اولویت‌دار زیادی وجود دارند که به این ارز نیاز دارند. 
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به هزینه ۱۵ میلیون دلاری برای واردات کاغذ سیگار ادامه داد: توسعه صنایع دخانی با ارز دولتی در حالی که اقلام اساسی مورد نیاز عموم مردم را باید در اولویت قرار بگیرد، اشتباه است، اما در خصوص واردات کاغذ سیگار  با ارز خصوصی نظری نمی‌توانم بدهم.

وی افزود: صنعت دخانیات، یکی از صنایع سودآور است، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صمت و وزارت بهداشت سه مثلثی هستند که باید به این موضوعات حساس باشند و توسعه صنایعی که برای مردم اشتغال و ارزش افزوده بدون صدمه به محیط زیست و انسانها به همراه دارند مورد حمایت قرار بگیرد.  

هاشمی با طرح این سوال که چرا برای صنایع زیان آور و توصیه شده منفی رفتار توسعه‌ای در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: درمان بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات، هزینه سنگینی را به وزارت بهداشت تحمیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان با انتقاد از توسعه صنایع دخانی و زیان‌آور در کشور، خاطرنشان کرد: چرا برخی از دستگاه‌های دولتی، توسعه صنایع پاک و امیدافرین و سازگار با محیط زیست و انسان را در اولویت قرار نمی‌دهند و در مقابل صنایعی که توصیه نشده و توسعه‌اش به ضرر انسانها و محیط زیست است، در کانون توجه‌ قرار می‌گیرد؟ معتقدم این موضوع باید محل بررسی مجلس قرار بگیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.