بزودی امکانات مورد نیاز جراحی باز قلب در بیمارستان امام حسین شاهرود فراهم می شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان بابایی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی شاهرود یکی از بزرگترین اورژانس های استاندارد کشور را دارد، افزود: در حال حاضر این پروژه از نظر فیزیکی تمام شده است. از لحاظ  تجهیزات نیز بخشی از آنها تامین شده و مابقی بزودی در اختیار دانشگاه قرارداده می شود. 
 
 معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان شاهرود و قرار گرفتن این شهر در مسیر زوار امام هشتم (ع) و همچنین به دلیل وسعت این شهر و جمعیت فراوان در روستاها، لزوم توسعه اماکن بهداشتی و درمانی این شهر ضروری است و خوشبختانه، سیاستگذاری دانشگاه هم بر همین اساس بوده است.
 
وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز قلب بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود افزود: بزودی امکانات مورد نیاز جراحی قلب باز نیز در این بیمارستان، فراهم می شود.
 
جان بابایی گفت: مرکز جامع سرطان هم جزو طرح های خوب دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است که اجرایی شده و هم  اکنون خدماتی از جمله شیمی درمانی را به بیماران ارایه می کند. همچنین رادیوتراپی و پرتو درمانی هم بزودی در این مرکز تکمیل می شود تا بیماران سرطانی از آن استفاده کنند.

به گزارش وب‌دا در این سفر همچنین پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به بهره برداری رسید.

معاون وزیر بهداشت در حاشیه آیین افتتاح این کلینیک گفت: این کلینیک یکی از کلینیک های بزرگ کشور است که ساخت آن، در طرح تحول سلامت سیاستگذاری شده بود. 
 
وی افزود: از ویژگی های خوب این کلینیک، وجود 35 درمانگاه، آزمایشگاه، مراکز تصویر برداری طبی، رادیولوژی و ام. آر.آی و نیز داروخانه در کنار این مجموعه است و می توان گفت تقریبا تمامی تخصصها در واحد سرپایی در آن دیده شده است و امیدواریم رضایتمندی مردم با افتتاح این پروژه افزایش یابد.
 
جان بابایی گفت: 90 درصد از خدمات ارائه شده به بیماران در کشور به صورت سرپایی است، هر چقدر بتوان خدمات سرپایی را توسعه داد، رضایت و سطح دسترسی مردم افزایش یافته و در عین حال هزینه های مردم کمتر خواهد شد.

گفتنی است این پلی کلینیک با سه هزار و 349 مترمربع زیربنا، در چهار طبقه ساخته شده است. با راه اندازی آن ۴۲ فوق تخصص و متخصص تمام وقت و ۱۱ نفر غیر تمام وقت در این پلی کلینیک مشغول به کار خواهند شد و به طور متوسط ۷۵۰ نفر روزانه به این مرکز مراجعه خواهند کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.