هیچ شرکت دارویی یا هلال احمر شامل تحریم نشده اما تحریم‌های مالی همه را درگیر کرده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی پیرصالحی با بیان اینکه شرکت‌های دارویی ایرانی نسبت به تولید و تامین داروها اقدام می‌کنند، گفت: از کشورهای مختلفی تامین دارو داریم و عمده داروهای ساخته شده از کشورهای اروپایی است.

وی افزود: مواد اولیه نیز از کشورهای هند، چین و ایران تامین می‌شود و خوشبختانه ذخایر دارویی کشور مناسب و مطلوب است البته ممکن است در مورد برخی اقلام دارویی کمبودهایی را به دلیل شرایط تحریم و مشکلات ارسال پول داشته باشیم. مردم مطمئن باشند کمبود برخی داروها مقطعی است و به سرعت برطرف می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه مردم مطمئن باشند کمبود برخی داروها مقطعی است و به سرعت برطرف می‌شود، ادامه داد: در زمینه تامین دارو هیچ شرکت دارویی یا هلال احمر شامل تحریم نشده اما تحریم‌های مالی عملا همه را درگیر کرده و هلال احمر برای انتقال پول و دریافت دارو مشکل دارد.

پیرصالحی گفت: شرکت‌های دارویی خصوصی یا نیمه دولتی نیز با مشکل مواجه هستند و برخلاف تمامی ضوابط بین‌‌المللی مشکل تحریم شامل دارو نیز شده این در حالی است که بر اساس ضوابط بین الملل پول دارو و نقل و انتقالات دارو باید از تحریم ها معاف باشد اما متاسفانه  پول دارو مانند تمامی کالاهای دیگر تحت کنترل است و به سختی جابجا می شود.

وی در مورد تامین داروی مناطق سیل زده، گفت: در هیچکدام از استان های سیل زده کمبود دارو و تجهیزات پزشکی را نداشتیم و هلال احمر و معاونت های غذا و دارو در استان ها به شدت پیگیر بودند و ستاد بحران را در سازمان غذا و دارو علیرغم تعطیلات نوروزی تشکیل دادیم. خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.