دانشگاه‌ها نباید استقرار پرونده الکترونیک را به اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع گره زنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی در این جلسه، بر ضرورت ایجاد هماهنگی های بیشتر در شبکه بهداشت و درمان کشور و تسریع در اجرای پرونده الکترونیک سلامت تا پایان بهار 98، تاکید کرد. 

وزیر بهداشت با تاکید بر تمرکز دانشگاه ها بر استقرار پرونده الکترونیک سلامت، گفت: در روند اجرا و استقرار پرونده الکترونیک سلامت، نباید هیچ جزیی مغفول واقع شود و دانشگاه ها نباید استقرار پرونده را به اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع گره زنند؛ چراکه در این صورت، اجرای پرونده الکترونیک سلامت دچار وقفه می شود. بنابراین، بعد از استقرار پرونده الکترونیک سلامت، سیستم ارجاع و پزشکی خانواده نیز بازنگری شده و اجرایی خواهد شد. 

نمکی از پرونده الکترونیک سلامت، به عنوان یک قرارگاه نام برد و افزود: از این پس، باید به مقوله پرونده الکترونیک سلامت، به عنوان یک قرارگاه نگریسته شود و این برنامه، آغازی برای اجرای طرح های دیگر همچون پزشکی خانواده و نظام ارجاع، در سطح کشور، تلقی شود. 

به گزارش وب‌دا وی در پایان افزود: زمانی که قول استقرار پرونده الکترونیک سلامت تا بهار 98 را دادیم، این سخن اندکی بلندپروازانه به نظر آمد، اما خوشبختانه با وجود مدیران توانمندی که در ستاد و دانشگاه ها داریم، این هدف میسر خواهد شد. این مدیران، بال های قدرتمند پرواز وزارت بهداشت، برای رسیدن به اهداف بلندپروازانه هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.