بهترین راه مدیریت تغذیه افراد کم‌درآمد، انتقال بودجه بیشتر به حوزه سلامت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی در رابطه با سوء تغذیه کودکان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه گفت: یکی از مشکلات عمده در حوزه سلامت بحث تغذیه گروه‌های هدف است، کودکان زیر 5 سال و 5 - 12 سال و خانم‌های باردار وشیرده در بخش گروهای هدف قرار دارند و تغذیه آنها باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند.

وی افزود: مشکلات تغذیه و سلامت همیشه مورد توجه بوده است، ادامه داد: فشار‌های اقتصادی و افزایش قیمت برخی از کالاهای اساس باعث کاهش قدرت خرید مردم شده و تاثیرات محسوسی بر سفره مردم داشته و سرانه مصرف گوشت، شیر و لبنیات در معرض کاهش قابل توجه قرار گرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزایش قیمت مواد غذایی پروتئینی و کاهش قدرت خرید مردم، یادآور شد: بهترین راه برای مدیریت تغذیه مردم بالاخص افراد کم درآمد و اقشار آسیب پذیر که نمی‌توانند اقلامی مانند گوشت، شیر و پروتئین‌ها را تهیه کنند، انتقال منابع و بودجه بیشتر به حوزه سلامت و هدفمند کردن یارانه‌های موجود با اولویت حوزه سلامت است.

قربانی گفت: دولت باید نگاه ویژه‌ای به‌ افراد نیازمند داشته باشد چرا که به دلیل ناتوانی در تهیه مواد غذایی ضروری چون گوشت، شیر و مواد پروتئینی دچار سوتغذیه می‌شوند. دولت باید تدابیری برای بهبود وضعیت غذایی افراد نیازمند و آسیب پذیر داشته باشد، از طرفی پرداخت کالا برگ به این افراد می‌تواند در جهت رنگین شدن سفره‌‌ها و بهبود وضعیت تغذیه نیازمندان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: سیاست واضح و قطعی دولت و وزارت بهداشت در شرایط تورمی کنونی که قدرت خرید خانوارها خصوصا در مورد هزینه‌های خوراکی دچار محدودیت است باید کنترل قیمت در حوزه سلامت و جلوگیری از هرگونه فشار مضاعف به مردم و بیماران باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.