بیش از ۲۰ درصد افراد جامعه دارای فشار خون بالا هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید چوبینه گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون یک طرح بسیار هوشمندانه است که علاوه بر ارتقای سلامتی مردم هزینه اجرایی بسیار کمی داشته و در درازمدت فواید بسیاری برای شهروندان دارد. 
 
وی افزود: این طرح می تواند هزینه های درمان بیماری های ناشی از فشار خون را در آینده کاهش دهد، زیرا بیش از 20 درصد افراد جامعه دارای فشار خون بالا هستند که ریشه بسیاری از بیماری هاست.
 
چوبینه گفت: سبک زندگی ناسالم، کم تحرکی، استرس، مصرف زیاد نمک و ذائقه شوری که ایرانی ها در سال های متمادی پیدا کرده اند همه عوامل افزایش فشار خون هستند که بسیاری از بیماری ها از این عوامل ناشی می شوند.
 
مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران ادامه داد: برخی افراد از وجود فشار خون در خود بی خبرند و زمانی مطلع می شوند که دچار سکته ها قلبی یا مغزی، بیماری قلبی و عروقی شوند و در پی آن مرگ یا کم توانی و ناتوانی جسمی به سراغشان بیاید.
 
مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران از همه شهروندان خواست که حداقل سالی دو بار فشار خون خود را کنترل کنند و گفت: تمام مراکر درمانی شرکت شهر سالم شهرداری تهران آماده همکاری با بسیج ملی کنترل فشار خون و اندازه گیری فشار خون شهروندان طی انجام این برنامه هستند.
 
به گزارش وب‌دا وی در پایان همه مردم به ویژه شهروندان تهرانی را دعوت کرد که حتما در این بسیج ملی شرکت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.