در بسته خدمتی بیماران هموفیلی هیچ‌گونه محدودیت جدیدی اعمال نشده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نوشین جزایری اظهار داشت: پرداخت و هزینه کرد سازمان بیمه سلامت در خصوص بیماران هموفیلی همچون گذشته بر اساس قانون و ضوابط ابلاغی است.

رئیس گروه داروی دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در حال حاضر داروهای اختصاصی بیماران هموفیلی از جمله فاکتورهای انعقادی به طور رایگان در بخش سرپایی و بستری در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد و هیچ گونه وجهی بابت دریافت این داروها از سوی بیمار پرداخت نمی‌شود، ضمن اینکه بسته خدمتی این بیماران بر اساس ابلاغیه‌های وزارت متبوع تعیین شده است.

وی افزود: در بسته خدمتی بیماران هموفیلی هیچ گونه محدودیت جدیدی اعمال نشده و فرانشیز پرداختی بیماران نیز افزایش نیافته است، مسئولیت تأمین دارو و نظارت بر پرداخت مطالبات شرکت‌های تأمین کننده دارو از سوی داروخانه‌ها در حیطه وظایف این سازمان نیست.

به گزارش مهر، جزایری در پایان گفت: عملکرد سازمان بیمه سلامت در خصوص اعتبارات و هزینه کرد دارو همانند سایر حساب‌های مالی این سازمان کاملاً شفاف بوده و همواره تحت نظارت نهادهای ناظر از جمله سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کشور قرار دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.