تخصیص مبلغ ۳۰۰ هزار یورو به سیل زدگان ایران
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در نشست رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ با رییس جمعیت هلال احمر ایران، وی تایید کرده بود که کمیته بین المللی صلیب سرخ طی هفته های آتی بر حمایت مالی خود از جمعیت هلال احمر ایران خواهد افزود.

مارک آخرمان رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران، با اعلام این مطلب و ابراز همدردی و همبستگی با مردم سیل زده اظهار داشت: ماموریت صرفا بشردوستانه کمیته بین المللی صلیب سرخ حمایت و حفاظت از زندگی و کرامت قربانیان مخاصمات مسلحانه و کمک رسانی به آنها است. 

وی افزود: با این حال در زمان بلایای طبیعی کمیته بین المللی صلیب سرخ به عنوان یکی از اعضای نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر تا سرحد امکان از دیگر اعضای نهضت، از جمله جمعیت های ملی و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر پشتیبانی می کند.

آخرمان ضمن تحسین عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران در سیل و آبگرفتگی اخیر در ایران توضیح داد: کمیته بین المللی صلیب سرخ کمی پس از آغاز سیل برای ارائه توان فنی که در ایران در رابطه با خدمات بازپیوند خانواده (RFL) و آموزش خطرات مین (MRE) در اختیار دارد به مقامات ایرانی اعلام آمادگی کرد. 

رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران ادامه داد: در مرحله نخست، کمیته بین المللی صلیب سرخ مبلغ 100هزار یورو را به جمعیت هلال احمر اهدا و 300هزار یوروی دیگر هم برای کمک به مردم سیل زده در مرحله دوم تخصیص داده است که در هفته های آتی تحویل خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: بر اساس توافق دو شریک کاری، مبالغ اهدایی برای تامین اقلام اضطراری شامل چادر، پتو و وسائل آشپزی به منظور توزیع بین افرادی که بیشترین صدمات را از جاری شدن سیل در ایران دیده اند در نظر گرفته شده است. این مبلغ همچنین برای پر کردن مجدد انبارهای جمعیت هلال احمر برای عملیات آتی به کار خواهد رفت.

به گزارش ایرنا جاری شدن سیل در اواخر اسفند 97 و اوایل فروردین 98 موجب وارد شدن خسارت به 2هزار شهر و بیش از 300هزار نفر در سراسر کشور شد که جمعیت هلال احمر ایران با اعزام سه هزار و 900 تیم برای ارائه خدمات امداد و نجات به مردم آسیب دیده، نسبت به سیل واکنش نشان داد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.