برگزاری نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با موضوع کنترل فشارخون
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری در این نشست از پرفشاری خون به عنوان یکی از مهمترین دلایل بیماری های قلبی و عروقی و سکته های مغزی و قلبی اشاره و از وزارت بهداشت در اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون تقدیر و تشکر کرد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تخمین زده می شود که در کشور ما بیش از 15 میلیون نفر مبتلا به فشارخون بالا هستند و میزان ابتلا به این بیماری بین زنان و مردان حدود 20 تا 21 درصد است و حدود 40 تا 60 درصد از مردم، از فشارخون بالای خود اطلاعی ندارند.

وی افزود: وزارت بهداشت برنامه هایی برای پیشگیری و کنترل فشارخون بالا، دیابت و سایر بیماری ها دارد و قصد دارد مردم را از بیماری های خود آگاه کند تا تحت درمان قرار گیرند و به همین دلیل با کاهش مرگ و میر ناشی از فشارخون بالا، دیابت، سکته های مغزی و قلبی و بیماری های قلبی و عروقی، میزان امید به زندگی در کشور افزایش پیدا می کند.

شهریاری گفت: وزارت بهداشت نباید درمان محور باشد بلکه باید سلامت محور باشد، در سلامت محوری، بهداشت و پیشگیری بر درمان و درمان سرپایی بر درمان بستری، اولویت دارد. دغدغه ما در بسیاری از نقاط کشور، تخت بیمارستانی نیست اما توزیع تخت های بیمارستانی در مناطق مختلف، عادلانه نیست و در برخی مناطق، اشغال تخت های بیمارستانی 15 تا 20 درصد است.

به گزارش وب‌دا در ادامه این نشست محمدنعیم امینی فرد نائب رییس، حیدرعلی عابدی سخنگو، بشیر خالقی، احمد حمزه، بهروز بنیادی فر، یعقوب شیویاری، جمالی سوسفی و هایون یوسفی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز ضمن تشکر از اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون در کشور و بیان اهمیت این بیماری، بر ضرورت ادامه پیگیری درمان بیماران جدید مبتلا به فشارخون در کشور تاکید کردند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.