ارائه تسهیلات دولت به بیمارستان‌ها باید بر اساس ضریب اشغال تخت ها باشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد وحدتی دهلان در خصوص نحوه درجه بندی بیمارستانها گفت: درجه بندی بیمارستانها بر اساس کیفیت و استاندارد لازم و ضروری است زیرا در غیر این صورت تفاوت بین بیمارستان خوب و بد  مشخص نمی شود. درجه بندی بیمارستانها به ممتاز درجه 1، 2 و 3 اقدام بسیار خوبی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: درآمد بیمارستان درجه یک با درآمد بیمارستان درجه پایین متفاوت بوده که این باعث می شود خدمات پزشکی، پیراپزشکی و کلینیکی بهتری ارائه کنند و پزشکان خوبی در آنها جذب شوند، مردم نیز در انتخابشان آزاد خواهند بود و در توزیع خدمات بهداشت و درمان عادلانه برخورد می‌شود.

وی افزود: هر ساله بیمارستانهای ما بر اساس درجه کیفی درجه بندی می شوند، درآمدهای بیمارستان‌ها در خود بیمارستان‌ها هزینه می‌شود چنانچه دولت بخواهد تسهیلات به عنوان تشویق به بیمارستان های درجه ممتاز و درجه یک بدهد در این صورت بیمارستان های درجه پایین تر از همیشه سطحشان پایین تر خواهد ماند که به نظر من این روش عادلانه و منطقی نیست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وحدتی دهلان در پایان با تاکید بر اینکه  توزیع امکانات به بیمارستان ها به طور مساوی بر اساس ضریب اشغال تخت باید باشد، عنوان کرد: دولت چنانچه بخواهد تسهیلاتی به بیمارستان‌ها بدهد باید بر اساس ضریب اشغال تخت ها باشد زیرا اگر امکانات بیمارستان ها بر اساس رتبه بندی کاهش یابد در این صورت بیمارستان های درجه پایین‌تر فرصت ارتقا یافتن پیدا نمی کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.