اهدای عضو یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی شادنوش در مراسم بزرگداشت روز اهدای عضو - اهدای زندگی، ضمن اشاره به پیشرفت‌های پزشکی کشور بویژه در حوزه پیوند گفت: علاوه بر اقدامات مناسبی که در این زمینه در کشور در حال انجام است، امروز شاهد اشاعه این علم در کشورهای منطقه نیز هستیم. حتی کشورهای بزرگی مانند چین برای آموزش و تدریس در حوزه اهدای عضو، از پزشکان ما دعوت به همکاری می‌کنند.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت به اقدامات انجام شده در زمینه ترابری اعضای پیوندی نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه از ابتدای سال ۹۸ اقدامات بسیار خوبی مانند انتقال هوایی عضو صورت گرفته است و امیدواریم با همکاری‌هایی که با وزارت بهداشت انجام می‌شود، اعضای مفید قابل پیوند کمتری به خاک سپرده شوند؛ چراکه پیوند یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است و امیدواریم فرهنگ آن شکوفاتر شود.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از تمبر ویژه اهدای عضو با حضور علی اکبر ولایتی  رییس بیمارستان مسیح دانشوری، قاسم جان‌بابایی  معاون درمان وزارت بهداشت، ایرج فاضل، مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، سیم فروش و هنرمندانی چون احمد نجفی، علیرضا داوودنژاد و...رونمایی شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.