دستورالعمل اجرایی پویش بسیج ملی کنترل فشار خون ابلاغ شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان بابایی در جلسه کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون، ضمن تاکید بر لزوم آموزش و شناسایی افراد مبتلا به فشار خون بالا جهت پیشگیری از عوارض ناشی از این بیماری به عنوان اهداف اصلی این پویش ملی، اظهار کرد: فاز اول بسیج ملی کنترل فشار خون از 27 اردیبهشت ماه با هدف اطلاع رسانی و آموزش آغاز شده و فاز اجرایی آن از 17 خردادماه سال جاری، عملیاتی خواهد شد. 
 
معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: دستورالعمل اجرایی این پویش ابلاغ شده است و براساس آن تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور، موظف به شناسایی و ارائه لیستی از مراکز آماده ارائه خدمت و افراد کلیدی به عنوان نماینده دانشگاه شده اند.
 
وی افزود: تمامی بیمارستان های کشور در اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند، بیش از 900 بیمارستان آماده ارائه خدمات تخصصی تر در سطوح 2 و 3 به بیماران شناسایی شده در این طرح هستند.
 
جان بابایی گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، افراد دارای فشار خون بالای 14 روی 9 به عنوان افراد مشکوک شناسایی و به پزشک ارجاع داده خواهند شد.
 
معاون وزیر بهداشت در پایان اضافه کرد: همچنین، در این طرح، براساس سوالات مطرح شده در تکمیل فرم مشخصات، علاوه بر شناسایی افراد با فشار خون بالا، اطلاعات مهم دیگری همچون بیماری های زمینه ای و گروه های سنی مختلف نیز ثبت شده و تمامی امکانات به منظور پیگیری های درمانی بعدی، فراهم خواهد شد.
 
به گزارش وب‌دا در این جلسه که با حضور نمایندگان معاونت درمان، معاونت بهداشت، معاونت پرستاری، سازمان غذا و دارو، و سازمان اورژانس کشور صورت گرفت، مقرر شد، لیست هایی از شیفت های پرستاران هر مرکز، نمایندگان دانشگاه ها و بیمارستان ها، داروخانه های خصوصی سطح کشور و نیز همکاران اورژانس با توجه به ظرفیت موجود در این سازمان، شناسایی و برای جمع بندی به ستاد اجرایی معاونت درمان تحویل داده شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.