ذخیره دارویی شرکت‌های داروسازی هشت تا ۱۲ ماه است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس کبریایی‌زاده در حاشیه نخستین جلسه هم اندیشی پنج تشکل دارویی برای چالش‌های صنعت دارویی پس از تحریم که به میزبانی انجمن شرکت‌های پخش دارو و مکمل‌های انسانی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهده شرکت‌های تولیدی دارو مواد اولیه و وارد کنندگان بوده، تامین داروی بیماران است تا بتوانند به بهترین نحو نیاز بیماران را تامین کنند.

نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ادامه داد: امروز نشست مشترک پنج تشکل دارویی برگزار شد تا چالش‌های حوزه داروسازی مطرح شود و اواخر هفته با مسئولان وزارت بهداشت و بانک مرکزی مسائل در‌میان گذاشته شود و تامین دارو در شرایط تحریم با چالش مواجه نشود.
 
کبریایی‌زاده گفت: با همتی که مسئولان وزارت بهداشت به خرج داده‌اند و تلاش‌های صنعت دارو سازی ذخیره دارو در اغلب شرکت‌های داروسازی هشت تا ۱۲ ماه است و چالشی برای تامین دارو وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه تحریم‌های ظالمانه نقل و انتقال ارز را خدشه‌دار کرده است باید تدابیری اندیشیده شود تا شرکت‌های دارویی در تامین ماده اولیه دارو دچار مشکل نشوند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی در پایان درباره واردات دارو‌های مشابه تولید داخل اظهار کرد: در مقاطعی که وضعیت ارزی وزارت بهداشت خوب بوده است دارو‌های مشابه داخلی بیشتر وارد می‌شدند و این موضوع موجب گلایه شرکت‌های تولید کننده دارو بود، اما با سیاست‌هایی که اخیرا وزارت بهداشت در پیش گرفته است، محصولات مشابه تولید داخل وارد نخواهند شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.