نخستین رویداد هکاتون سلامت در اصفهان برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدحسین یارمحمدیان با اشاره به اینکه این رویداد با هدف شناسایی دانشجویان خلاق و نوآور برگزار می شود، ادامه داد: دانشجویان در قالب تیم های شش نفره فکری به بررسی مسایل بهداشت و درمان و ارائه راهکارهای سلامت در حوادث و بلایا با یکدیگر رقابت می کنند. 

وی افزود: این رویداد از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همکاری بنیاد ملی نخبگان و موسسه تحقیقات علوم پزشکی کشور برگزار می شود. دانشجویان رشته های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت، تغذیه و پرستاری و توانبخشی و مدیریت سلامت در این رویداد شرکت کرده اند. 

مسئول برگزاری نخستین رویداد هکاتون سلامت با اشاره به اینکه دانشجویان در این 4 روز با دریافت آموزش های مجازی منتورهای مختلف از دانشگاه سیدنی استرالیا، جان هاپکینز آمریکا و آستین انگلستان راه های تبدیل ایده به کسب و کار را فرا می گیرند، ادامه داد: همچنین 10 منتور از داخل کشور نیز در این رویداد اقدام به آموزش دانشجویان می کنند. 

یارمحمدیان گفت: به سه تیم برتر که بهترین راهکارهای سلامت در حوادث و بلایا را ارائه کند و رویکرد عملی و کسب و کار داشته باشد، گرانت پژوهشی تا سقف 50 میلیون تومان داده می شود تا بتوانند در مراکز رشد و فناوری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ایده خود را عملی کنند. 

وی اظهار کرد: دانشجویان از دانشگاه های اصفهان، صنعتی، هنر، دانشگاه آزاد خوراسگان و نجف آباد، دانشگاه اشرفیه اصفهان و پیام نور در نخستین رویداد هکاتون سلامت شرکت کرده اند. 

در ادامه طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این خصوص گفت: نخستین رویداد هکاتون سلامت با محوریت حوادث و بلایا به خروجی های خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: هر چند لازم بود برای دستیابی به بهترین راهکار و راه حل سلامت در مواقع بحرانی و حادثه خیز به جای اینکه دانشجویان در یک فضای آرام، شیک و مهیا دست به کار پژوهشی بزنند در یک شرایط کانکسی و سخت با لمس شرایط بحرانی ایده پردازی و اقدام به عملی کردن ایده های خود در این ارتباط می کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: رسیدن به بهترین راهکارهای عملی سلامت در حوادث و بلایا از ضروریات امروز جامعه است و در همین راستا رویداد هکاتون سلامت را بر پایه محوریت حوادث و بلایا و با دعوت از تمامی دانشجویان برای شرکت در این رویداد برگزار کردیم.

شقایق حق‌جو معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با اشاره به اینکه آدم مساله حل کن در کشور بسیار کم داریم، اظهار داشت: امروز در جامعه آدمی که بتواند مساله شناس باشد و قادر به حل مساله باشد بسیار کم داریم و این در حالی است که برای رشد و تقویت جامعه به این افراد، بسیار نیاز داریم.

وی در نخستین رویداد هکاتون سلامت بیان کرد: برای اینکه بتوانیم یک ایده را به شکل کسب و کار در آوریم و سبب تحرک و رشد جامعه شویم باید بتوانیم در گام اول یک مساله خوب را پیدا کنیم و بسیار خوب آن مساله را حل کنیم و با حل آن خلق ارزش کنیم و به نتایج و خروجی های خوبی دست یابیم و کسب و کار را شکل دهیم. 

حق‌جو گفت: امروز در جامعه برای داشتن یک زندگی خوب و توسعه یافته با کمبودهای زیادی مواجهیم و برگزاری این دست رویدادها برای رسیدن به بهترین راهکارهای حل مسائل نیاز امروز جامعه است، چند سال پیش ضمن اقدام به برگزاری رویداد، تمامی رویدادهای کارآفرینی دنیا را بررسی کردیم تا بتوانیم به یک مدل بومی آن برسیم، امروز نیز که شاهد برگزاری رویداد هکاتون سلامت هستم آن را یک نقطه قوت برای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شهر اصفهان می دانم؛ چراکه توانسته ایم دانشجویان را به این سمت و سو هدایت کنیم. 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ایران ششمین کشور حادثه خیز جهان است و شاهد وقوع 329 حادثه طبیعی از بیش از 40 نوع حادثه در ایران هستیم، ادامه داد: از 329 حادثه طبیعی دو تا سه حادثه در ایران به وقوع می پیوندد و هر بار که با حادثه مواجه می شویم انگار بار اول است که حادثه رخ داده است.

به گزارش وب‌دا وی در پایان با طرح این سوال که قرار است در چند حادثه دیگر چشم به راه همدلی باشیم، خاطرنشان کرد: با وقوع هرگونه حادثه ای تجارب باید ذخیره شوند، تا هر بار بهتر از دفعه قبل مدیریت کنیم و عوارض کمتری نسبت به حادثه قبل داشته باشیم.  بنابراین ، وجود عقلانیت در سیستم های مدیریتی به شکل نهادینه ضروری است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.