پیشگیری از تجویز بی رویه دارو نیازمند الکترونیک شدن نسخ است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد نعیم امینی‌فرد در مورد مصرف بالای آنتی بیوتیک ها در کشور، گفت: تجویز منطقی داروها و برچیده شدن نسخه های عادی مستلزم الکترونیک شدن نظام تجویز نسخ، اجرای پرونده الکترونیک سلامت و الکترونیک کردن دفترچه های درمان است.

وی با تاکید بر اینکه تجویز داروها باید بر اساس راهنمای بالینی باشد، افزود: با انجام چنین اقداماتی می توان از تجویز بی رویه دارو جلوگیری کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تجویز منطقی دارو را نیازمند توجه به برخی الزامات، پیش فرض ها و پیش نیازها دانست و ادامه داد: نظام سلامت با مشکلات جدی مواجه است یعنی بیماران به هر پزشکی مراجعه می کنند و ممکن است چندین مراجعه برای یک بیماری و تجویزهای متعدد انجام شود و از سویی نظارت مناسبی بر تجویز دارو صورت نمی گیرد.

امینی فرد گفت: متاسفانه تجویز بی‌رویه دارو بار مالی زیادی را به نظام سلامت تحمیل می کند و اگر راهنمای بالینی اجرا شود هزینه ها کاهش می یابد در واقع چنانچه پزشک خانواده و سیستم ارجاع که بر اساس آن تعداد مشخصی از جمعیت به یک پزشک واگذار می شود عملیاتی شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان در مورد برخی اظهارنظرها مبنی بر وجود رابطه مالی میان پزشکان با داروخانه ها، گفت: ممکن است موارد محدودی وجود داشته باشد اما فراگیر، سیستماتیک و هدفمند نیست.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.