شناسایی و تحلیل علل شکایات دریافتی از اهداف این دفتر است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا عظیمی در خصوص نقش بیمه سلامت در پاسخگویی به شکایات مردم در سامانه سامد توضیحاتی ارائه داد و افزود: سامانه سامد یا سامانه ارتباط مردم و دولت به منظور ایجاد کانال مناسب ارتباطی برای ثبت درخواست‌ها ، شکایات ، انتقادات، پیشنهادات و مشاوره‌های مورد نیاز مردم در خصوص خدمات دستگاه‌های اجرایی توسط دولت طراحی و ابلاغ شده است.

سرپرست اداره پاسخگویی به شکایات دفتر ارزیابی عملکرد سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه این سامانه دارای دو سطح کشوری و استانی است، گفت: سازمان‌های مرکزی، ستادها و وزارتخانه‌ها در سطح کشوری در نهاد ریاست جمهوری با این سامانه ارتباط دارند و در سطح استانی نیز استانداری‌ها متولی این موضوع بوده که ادارات کل استانی با آن در ارتباط هستند.

وی افزود: طبق الزامات مرتبط با این سامانه، واحد رسیدگی به شکایات مردمی، ظرف مدت حداکثر 7 روز کاری پس از ارسال درخواست باید موضوع را بررسی و پاسخ آن را در سامانه بارگذاری کند. در دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران نیز همه روزه این سامانه رصد شده و چنانچه موضوعی مرتبط با سازمان باشد، استخراج و در صورت نیاز مکاتبات لازم با واحد مربوطه انجام و پس از اتمام بررسی‌ها نتیجه در سامانه بارگذاری می‌شود.

عظیمی گفت: سال گذشته به منظور اینکه روند پاسخگویی به درخواست و شکایات مردمی بهتر انجام شود، مکاتبات و جلسات آموزشی برای رابطین واحدهای مختلف سازمان تشکیل شد تا ضمن تشریح الزامات قانونی، حساسیت موضوع تببین شده و همکاری‌های لازم با توجه به مهلت تعیین شده جهت پاسخگویی در سامانه انجام شود.

سرپرست اداره پاسخگویی به شکایات دفتر ارزیابی عملکرد سازمان بیمه سلامت ادامه داد: مهمترین انتظار دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت از سایر واحدها بررسی دقیق و کارشناسانه مکاتبات ارسالی از دفتر ارزیابی عملکرد ، بازرسی و رسیدگی به شکایات، مدنظر قراردادن بازه زمانی تعیین شده در سامانه جهت اعلام پاسخ، تهیه پاسخ مناسب و قابل استناد به خصوص در مورد شکایات است.

وی تصریح کرد: شناسایی و تحلیل علل شکایات دریافتی از ذی نفعان سازمان از دیگر اقدامات است تا علاوه بر تعریف اقدامات اصلاحی مناسب، از بروز شکایات مشابه در آینده نیز جلوگیری شود. 

عظیمی با بیان اینکه سامانه سامد یکی از ملاک‌های ارزیابی عملکرد در شاخص جشنواره شهید رجایی محسوب می‌شود، گفت: با توجه به اینکه این موضوع جزء بخش‌نامه‌ها،ضوابط و مصوبات دولت است، در شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی قرار گرفته است.

سرپرست اداره پاسخگویی به شکایات دفتر ارزیابی عملکرد سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: تمام سعی ما بر این است که در حیطه قانون و مقررات و در چارچوب وظایف و اختیارات سازمانی به طور جدی از طریق سامانه سامد، سامانه 1666 و حتی شکایات کتبی ، پاسخ مناسب و قانع‌ کننده‌ای ارائه دهیم تا رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد. 

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت وی در پایان گفت: اگر چنانچه نارضایتی در این بخش وجود دارد به دلیل محدودیت‌ها در وضع قوانین و مقررات و خارج از چارچوب سازمانی است به عنوان مثال مواردی از نارضایتی و درخواست در حوزه دارو به این واحد ارجاع شده است در حالی که سازمان بیمه سلامت تعیین کننده تعهدات در بحث دارو و خدمات درمانی نبوده و این مسائل در شورای عالی بیمه تعیین تکلیف می‌شود و خارج از توان سازمان است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.