۲ مصوبه جدید شورای سنجش و پذیرش دانشجو در آزمون ارشد پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آبتین حیدرزاده درباره لغو محرومیت دانشجویان انصرافی آزمون ارشد پزشکی اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار شد، دانشجویان انصرافی شامل محرومیت یک ساله می شوند.

رئیس سنجش آموزش پزشکی به امتیاز ویژه برای داوطلبان در سال ۹۸ بیان کرد: به دلیل وجود موارد انصرافی از واجدین شرایط استفاده از سهمیه درخشان سال‌های قبل، در جلسه چهارم شورای سنجش و پذیرش تصمیم گیری شد تا محرومیت برای پذیرش دانشجو صرفا برای یک دوره در سال ۹۸ اعمال نشود.

وی درباره موضوع حذف سهمیه بدون آزمون برای رشته‌های فاقد رشته همنام در مقطع کارشناسی ارشد گفت: سهمیه بدون آزمون برای رشته‌های فاقد رشته همنام در آزمون ارشد علوم پزشکی حذف شد و به جای سهمیه بدون آزمون برای این رشته‌ها، ۱۰ درصد سهمیه با آزمون اعمال می‌شود.

حیدرزاده گفت: مصوبه حذف سهمیه بدون آزمون برای رشته‌های فاقد رشته همنام در مقطع کارشناسی ارشد در چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۸ به تصویب رسید و از  آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ به بعد اجرایی خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس سنجش آموزش پزشکی یادآوری کرد: ثبت نام جدید و ویرایش مجدد آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ در روز سه شنبه ۷ خرداد فعال خواهد شد و این آخرین مهلت تمدید ثبت نام و ویرایش است و آزمون ارشد علوم پزشکی سال ۹۸ که قرار بود در تاریخ‌های ۳۰ و ۳۱ خرداد ماه برگزار شود به دلیل وقوع سیل در برخی نقاط کشور در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیر ماه برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.