دست‌یابی به دانش فنی سرنگ‌های اینفیلتور مورد استفاده در عمل آنژیوپلاستی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی خدادادی سرنگ اینفلیتور را از جمله تجهیزات یک بار مصرف برای انجام اعمال قلب توصیف کرد و گفت: این تجهیز در اعمال جراحی انژیوپلاستی و استنت‌گذاری "فنرگذاری" در درمان انسداد عروق کرنری بیماران قلبی به کار برده می‌شود.

مجری این طرح میزان مصرف سالانه این تجهیز در کشور را حدود ۳۰۰ سرنگ دانست و افزود: میزان ارزبری این محصول حدود ۴.۵ میلیون یورو برآورد شده است؛ از این رو این محصول یک محصول استراتژیک در کشور به شمار می‌رود. این تجهیز پزشکی از کشورهایی چون ایتالیا، فرانسه و چین وارد می‌شود، ما این محصول استراتژیک را با هدف جلوگیری از خروج ارز تولید کردیم.

خدادادی با اشاره به راه‌اندازی خط تولید سرنگ اینفلیتور، اظهار کرد: کلیه دستگاه‌های مورد نیاز خط تولید این سرنگ و قطعات اولیه آن از سوی محققان این شرکت طراحی و بومی‌سازی شده است.

وی به بیان عملکرد این سرنگ در عمل آنژیوپلاستی پرداخت و اظهار کرد: زمانی که بالن وارد رگ می‌شود، نیاز است که این بالن با فشار ۳۰ اتمسفر باز شود که یا استنت را در محل قرار دهد و یا با بالن زنی، رگ را باز کند. این سرنگ قادر به پمپ ماده حاجب با فشار بالا به رگ است.

این محقق میزان ظرفیت تولید این شرکت را ۱۲۰ هزار سرنگ در سال ذکر کرد و ادامه داد: با سرمایه‌گذاری که از سوی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت صورت می‌گیرد، امیدواریم ظرفیت تولید این شرکت را افزایش دهیم تا بتوانیم کلیه نیاز کشور را تولید کنیم.

خدادادی به مزایای این سرنگ نسبت به نمونه‌های خارجی اشاره کرد و گفت: محصولات خارجی که به کشور وارد می‌شوند، خدمات پشتیبانی ندارند؛ ولی محصول ما به گونه‌ای است که با بیمارستان‌ها تعامل داریم و هر محصولی که در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد، فرم‌های نظرسنجی آنها پر می‌شود تا بررسی شود که این سرنگ محصولی مورد علاقه پزشک ایرانی است یا خیر.

وی تاکید کرد: بسیاری از سرنگ‌هایی که در حال حاضر در بازار موجود است، ضعف‌هایی دارند که به دلیل نبود خط تولید در کشور برطرف نمی‌شوند، ولی سرنگ تولید شده کلیه ضعف‌های موجود در آن برطرف شده است. خط تولید این محصول در منطقه ویژه اقتصادی مهرشهر کرج راه‌اندازی شده است.

این محقق با اشاره به همکاری این شرکت فناور با صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت، گفت: در این همکاری قرار است صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه ۲ میلیارد تومان در تولید سرنگ اینفلیتور سرمایه‌گذاری کند.این همکاری در راستای افزایش ظرفیت تولید بوده است.

خدادادی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است در کشور با ارز دولتی حداقل ۸۰ هزار سرنگ وارد شود و با توجه به مشکلات ارزی موجود در کشور در صورتی که این سرمایه‌گذاری صورت گیرد، می‌توانیم مانع از اختصاص ارز دولتی به این تجهیز پزشکی شویم.

وی در پایان اضافه کرد: این محصول دارای تاییدیه از سوی بیمارستان‌های "شهید رجایی"، "مرکز قلب"، "شهید چمران" تهران و "آتیه" است.

به گزارش ایسنا، سرنگ اینفلیتور، از تجهیزات یک بار مصرف حوزه قلب و عروق است که کاربرد آن باد کردن بالن در عمل آنژیوپلاستی و استنت‌گذاری "فنر گذاری" در درمان انسداد عروق کرنری بیماران قلبی است.

این سرنگ مشمول تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بوده و لذا واردات آن به کشور با چالش همراه است. از این محصول سالانه در کشور حدود ۳۰۰ هزار عدد مصرف می‌شود و در حال حاضر محصولی کاملاً وارداتی است که برای خرید این سرنگ ارز از کشور خارج می‌شود؛ ضمن آنکه به دلیل کیفیت بالای این محصول، قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی در بازار بین المللی وجود دارد.

این شرکت دانش‌بنیان با هدف بی‌نیازی کشور به واردات تجهیزات پزشکی، در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی به منظور تولید و ایجاد اشتغال، پایه ریزی شده و تا کنون نسبت به توسعه محصولات مختلفی مانند سرنگ اینفلیتور، "تی. آر. بند"، دستگاه "آووکسی متر لام مخصوص آن"، "کیت تشخیص ACT"، "کیت PTCA "قطعات وای، تورک و نیدل آنژیوگرافی" " اقدام کرده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.