توزیع تخت‌های بیمارستانی ناعادلانه است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد حمزه با بیان اینکه به لحاظ شاخص‌های بهداشت ودرمان حتی عقب‌تر از کشورهای همسایه هستیم، گفت: نسبت تخت بیمارستانی به بیمار بسیار نامطلوب و در واقع 1.9 درصد به ازای هر هزار نفر جمعیت و بسیار پایین تر از سایر کشورها است.

وی افزود: به صورت جدی می‌طلبد در مسیر احداث بیمارستان و در اختیار قرار دادن خدمات درمانی مطلوب تر به مردم مناطق محروم گام برداشت.

حمزه با انتقاد از اینکه کمبود تخت بیمارستانی خدمات رسانی نامطلوب به بیماران را به دنبال دارد، گفت: متاسفانه بیماران در شهرستان های محروم به دلیل کمبود تخت و کمبود امکانات درمانی مجبور هستند برای درمان به مرکز استان یا استان های مجاور مراجعه کنند که هزینه های ناخواسته زیادی را بر گُرده  آنها تحمیل می کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: از سویی ازدحام جمعیت در مراکز درمانی استان ها مشکلات زیادی را برای کادر درمان به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت تدبیر و امید در افزایش تخت های بیمارستانی مناسب بوده است، تصریح کرد: نزدیک به 20 هزار تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستانی افزوده شده این در حالی است که در گذشته تعداد تخت ها نزدیک به 80 هزار تخت بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: انتظار می رود تا پایان سال 98 وزارت بهداشت قول خود در رابطه با راه اندازی بیش از دو هزار تخت بیمارستانی را عملی کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.