افزایش ۱۳ درصدی تعرفه‌ها غیرمنطقی و غیرکارشناسانه است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیدحسین فاطمی اظهار کرد: از نظر استانداردسازی آزمایشگاه‌ها طوری طراحی شده‌اند که مشکل و بیماری برای کارکنان و پرسنل این مراکز تشخیصی پیش نیاید، معتقدم در زمان نمونه‌گیری به ندرت عفونت یا عارضه‌ای به پرسنل منتقل می‌شود.

رئیس انجمن متخصصین بالینی علوم آزمایشگاهی ادامه داد: تعرفه گروه آزمایشگاهی همانند سایر گروه‌های جامعه پزشکی محسوب می‌شود و به نظرم افزایش حدود ۱۳ درصدی تعرفه‌ها به نظرم غیرمنطقی و غیرکارشناسانه است، زیرا هزینه خرید کیت‌های تشخیصی و دستگاه‌های مراکز آزمایشگاهی بیش از ۴۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه خرید ملزومات آزمایشگاهی و تجهیزات تشخیصی با ارز آزاد انجام می‌شود، افزود: سازمان نظام پزشکی به دلیل عدم تناسب افزایش تعرفه‌ها و تورم موجود در کشور نامه‌ای خطاب به معاونت ریاست جمهوری نوشته است و خواستار افزایش تعرفه‌های جامعه پزشکی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان فاطمی در پایان گفت: امروزه تمام تجهیزات جدید و ملزومات مصرفی به روز شده وارداتی هستند و گروه‌های مختلفی از دانشجویان در قالب شرکت‌های دانش بنیان در حال تحقیق و پژوهش برای تولید کیت‌های آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی این حوزه هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.