واقعی سازی تعرفه های پزشکی را به سرانجام رساند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، متن نامه مریم رسولیان خطاب به محمدرضا ظفرقندی به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر محمد رضا ظفرقندی
رییس کل محترم سازمان نظام پزشکی

با سلام و احترام
همانگونه که استحضار دارید تصویب و ابلاغ تعرفه های خدمات درمانی در سال جاری موجب نارضایتی در بخش های مختلف جامعه پزشکی شده است.

با توجه به حضور نماینده محترم آن سازمان در شورای عالی بیمه ، انتظار می رفت با در نظر گرفتن تورم قابل توجه و افزایش هزینه ها اصلاح تعرفه ها به صورتی باشد که حداقل رضایت نسبی ارائه دهندگان خدمت فراهم می شد.در حالی که تعرفه های تعیین شده از سوی دولت به هیچ وجه با رشد هزینه ها و تورم رسمی تناسب ندارد و پیش نیازهای آن شامل طرح در شورای عالی بیمه سلامت کشور و رعایت اصل تعادل منابع و مصارف و قیمت واقعی که در بند (الف) ماده (9) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور تصریح شده مورد توجه قرار نگرفته است. ادامه این مسیر منجر به کاهش کیفیت خدمات درمانی و تعطیلی بسیاری از مطب ها و واحدهای درمانی خواهد شد.

اطلاع داریم که شورای عالی نظام پزشکی با احصاء ارزش واقعی و هزینه تمام شده خدمات و تعرفه ها که مستند بر محاسبه شورای عالی بیمه  است به دلیل شرایط خاص کشور و رعایت مشکلات مردم ارقام پیشنهادی تعرفه را با ارقامی کمتر از بهای واقعی صرفا در حد عبور از این ایام سخت بر اساس بند (ک) ماده (3) قانون نظام پزشکی اعلام کرده است.

جامعه روان پزشکی همچون سایر جامعه پزشکی کشور انتظار دارد آن سازمان ، حمایت طلبی کافی در جهت استفاده از همه ظرفیت هایی که می تواند به اصلاح این روند بینجامد را بیش از پیش پیگیری کند و به ویژه با استفاده از ظرفیت همه ذی نفعان و تعامل بیشتر با نهاد قانون گذار ، واقعی سازی تعرفه های پزشکی را به سرانجام رساند.

از توجه شما و تلاش های آن سازمان سپاسگزاریم.

دکتر مریم رسولیان
رییس انجمن علمی روانپزشکان ایران

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.