راه اندازی دیسپچ "مرکز مشاوره و ارتباطات تخصصی" ویژه افراد دچار مسمومیت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیرحسین کولیوند درباره راه اندازی دیسپچ "مرکز مشاوره و ارتباطات تخصصی" ویژه افراد دچار مسمومیت گفت: این دیسپچ با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت، سازمان اورژانس، دانشگاه شهید بهشتی و بیمارستان لقمان حکیم ایجاد می شود.

رییس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: برای این منظور فضایی مناسب در بیمارستان لقمان حکیم ایجاد شده است که تکنسین های اورژانس و پزشکان متخصص به زودی در آن مستقر می شوند.

کولیوند درباره آموزش های لازم افراد حاضر در این مرکز گفت: تکنسین های مستقر بعد از آموزش های ویژه در زمینه مسمومیت و پزشکان متخصص بعد از طی دوره آشنایی با امکانات نرم افزاری و سخت افزاری آمبولانس ها در این مکان مستقر خواهند شد.

وی در خصوص نحوه عملکرد دیسپچ گفت: به محض اینکه برای فرد دچار علائم مسمومیت درخواستی از سوی ١١۵ شود بعد از رسیدن نیروهای اورژانس به آن محل و انجام اقدامات اولیه درمانی بلافاصله با این دیسپچ تماس گرفته می شود و تکنسین ها و متخصصانی که به صورت ۲۴ ساعته در آن محل حضور دارند به صورت تریاژ تلفنی نیرو‌های آمبولانس را راهنمایی می کنند که در آن لحظه چه کارهایی را انجام دهند و سپس به بیمارستان مربوطه اعلام می‌کنند که بیماری با این مشخصات در حال انتقال است و بیمار نیز بدون اتلاف وقت و از همان لحظه آغاز در صحنه حادثه تحت درمان قرار می گیرد. 

،رییس سازمان اورژانس کشور دسترسی سریع و آسان بیماران به پزشک فوق تخصص مسمومیت و تسریع در روند درمان بیماران را از مزایای این طرح عنوان کرد.

به گزارش وب‌دا کولیوند در پایان گفت: با تامین بودجه مورد نیاز و مکان مناسب اجرای این طرح در کمتر از دو ماه آینده اجرایی خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.