بدبین کردن اقشار مردم به یکدیگر، بر روی شاخه نشستن و بن بریدن است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، متن نامه علی تاجرنیا خطاب به عبدالعلی علی‌عسگری به این شرح است:

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 

اخیرا در یکی از برنامه‌های شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران، مجریان برنامه به استناد یک فاکتور واهی، دروغگویی، بی‌نزاکتی و تمسخر را به حد نهایت رسانده و جامعه خدوم پزشکی را مورد هجمه قرار داده‌اند.‌

 از این دست عوامل رسانه‌ای  قلم به مزد کم نداریم و مناسفانه امیدی به اصلاح آنان نیست. لیکن این همه گستاخی‌ یا برنامه‌ریزی شده است یا در اثر سکوت توأم با رضایت مسئولان رسانه ملی صورت می‌گیرد.

موضوع تعیین تعرفه خدمات پزشکی که به لطف دولت پیشین از دست سازمان نظام پزشکی خارج شده و کاملا در اختیار دولت است، مبنای عمل کلیه همکاران در بخش دولتی و خصوصی است. خواهش می‌کنیم کارشناسان بی‌طرف میزان افزایش این تعرفه را در طی ۱۰ سال گذشته بررسی فرموده آنها را با میزان تورم و افزایش قیمت سایر کالاها و خدمات در سایر بخش‌ها مقایسه نمایند و گزارش آن را در اختیار مردم قرار دهید.

در هر شغل و حرفه‌ای ممکن است کوتاهی‌های صورت گیرد و جامعه پزشکی هم از این قاعده مستثنی نیست. بدون شک بایستی با هر قصور برخورد لازم صورت گیرد، اما اتهام عدم پرداخت مالیات، نبود دستگاه پو‌ز و اخذ بی‌حساب تعرفه خدمات پزشکی به قاطبه جامعه پزشکی‌ از جمله دروغ‌های بزرگی است که با هدف تخریب جامعه پزشکی و ایجاد شکاف بین اقشار مختلف مردم صورت می‌گیرد.‌

در خصوص آنچه گفته شد مطالب زیر به اطلاع می‌رسد:

یک) جامعه پزشکی از دیرباز کنار مردم زجر کشیده و محروم بوده است همکاران جامعه پزشکی امروز در جای جای ایران پهناور و در دور دست‌ترین مکان‌ها مشغول خدمت‌رسانی به مردم کشور هستند. 

دو) جامعه پزشکی نه تنها در مورد سایر مشاغل و حرف خود را برتر و تافته جدا‌بافته نمی‌داند، بلکه به دلیل حساسیت شغلی و ارتباط با جان و سلامت بیماران احساس مسئولیت بیشتری می‌کند و همین امر بدون شک فشارهای روانی مضاعفی را برای همکاران ما ایجاد نموده است.

 سه) هجمه‌های اخیر رسانه‌ای که بعضا توسط برخی مسئولان ذی‌ربط هم به شیوه‌های دیگری بیان می‌شود، اگرچه در انگیزه و عزم اعضای جامعه پزشکی در خدمت به مردم خللی وارد نمی‌کند، لیکن می‌تواند ناخودآگاه در میزان و کیفیت ارائه خدمات ارائه شده به مردم عزیزمان تاثیر منفی ایجاد کند.

چهار) بارها گفته‌ایم و باز می‌گوییم بدبین کردن اقشار مردم به یکدیگر که شاید با هدف فراموشی مشکلات طاقت‌فرسای اقتصادی و معیشتی صورت می‌گیرد، بر روی شاخه نشستن و بن بریدن است. جایگزین کردن اعتراض به عملکرد مسئولین با ایجاد شکاف‌های بین قشری از جمله کارهای خطرناکی است که امنیت مردم را با تهدید جدی مواجه می‌کند.  این روزها که مشکلات و تنگناهای اقتصادی شرایط سختی را برای مردم ایران زمین رقم زده است، ما بیش از همیشه نیازمند همدلی و همکاری هستیم.

در پایان امیدواریم ضمن عذرخواهی رسمی، نسبت به برخورد با اینگونه افراد که با اتهام‌زنی و توهین، اذهان همکاران جامعه پزشکی را مجروح و افکار عمومی را مشوش می‌کنند، اقدام عاجل فرمایید.

نگذارید آتش اختلافات بین اقشار مردم برافروخته‌تر شود.

دکتر علی تاجرنیا 
رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.