گرانی خدمات دندانپزشکی ریشه در نوسانات ارزی دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی درباره وضعیت گرانی درمان در  حوزه دندانپزشکی، گفت: خارجی بودن، تجهیزات دندانپزشکی موجب شده است که نرخ خدمات در این حوزه افزایش یابد و این در حالی است که بیماران با مشکلات اقتصادی برای درمان بیماری های دهان و دندان روبرو  شده اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: پیشگیری از درمان بهترین راهکار  اساسی برای کاهش هزینه های دندانپزشکی است بنابراین وزارت بهداشت ودرمان می بایست به سمت پیشگیری  از درمان حرکت کند تا علاوه بر پاسداری از سلامت بیماران، هزینه درمان در حوزه دندانپزشکی نیز با کاهش روبرو شود .

قربانی گفت: ما در حوزه تولید دارو وضعیت مناسبی داریم اما در حوزه تولید تجهیزات دندان پزشکی با مشکلات عدیده روبرو هستیم زیرا بسیاری از تجهیزات دندانپزشکی ما وارداتی است. قربانی افزود:  برای کاهش هزینه های درمانی دندانپزشکی و پاسداری از سلامت دندان ها می بایست فکر اساسی برای تزریق سیاست های پیشگیری از  بیماری دهان ودندان کرد تا علاوه بر حفظ دندان های بیماران  بتوان هزینه های درمانی را نیز با کاهش منطقی روبرو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان بابیان اینکه نوسانات قیمت ارز ریشه در گرانی خدمات دندانپزشکی دارد یادآورشد: وارداتی بودن تجهیزات دندانپزشکی وعدم پیشگیری از درمان گرانی خدمات دندانپزشکی رارقم زده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.