شاهد افزایش ۴ تا ۵ برابری قیمت تجهیزات پزشکی هستیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، وحید کریمی، با گلایه از اینکه تعرفه های خدمات پزشکی بدون در نظر گرفتن واقعیت های اقتصادی و تنگناهای حاکم بر موسسات پزشکی اعلام شده است، گفت: در حال حاضر شاهد افزایش ۴ تا ۵ برابری قیمت تجهیزات پزشکی هستیم.

وی افزود: منطقی نیست تعرفه های پزشکی تغییر چندانی نداشته باشد ولی تجهیزاتی که به موسسات پزشکی فروخته می شود، ۴ تا ۵ برابر افزایش قیمت داشته باشد.چرا همان نظارتی که بر خدمات پزشکان اعمال می شود تا تعرفه ها را رعایت کنند بر شرکت های تجهیزات پزشکی اعمال نمی شود تا قیمت تجهیزات چنین افزایش نجومی نداشته باشد.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: پمپاژ فضای بی اعتمادی بین پزشکان و بیماران توسط برخی رسانه ها آسیب های جبران ناپذیری خواهد داشت.

کریمی گفت: جامعه پزشکی اوضاع سخت اقتصادی را به خوبی درک می کند و خواهان فشار مالی بیشتر بر مردم نیست. هیئت دولت هم باید از اختیاراتش استفاده کند و از پزشکان در برابر اتفاقات اقتصادی مراقبت نماید تا ادامه فعالیت موسسات پزشکی با کیفیت مقبول ممکن شود. مثلاً دولت می تواند با کنترل قیمت تجهیزات پزشکی بدون افزایش تعرفه به موسسات پزشکی کمک کند.

وی تصریح کرد: دولت برای خیلی از موارد تجهیزات پزشکی ارز دولتی و نیمایی اختصاص داده ولی به دلیل نبود نظارت موثر این اقلام تا ۴ تا ۵ برابر افزایش قیمت داشته است.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران با طرح این سئوال که آیا از نظر هیئت دولت این افزایش قیمت تجهیزات پزشکی منطقی است، گفت: تعرفه های پزشکی تغییر چندانی نداشته باشد ولی تجهیزاتی که به این موسسات پزشکی فروخته می شود ۴-۵ برابر افزایش قیمت داشته باشد آن هم در حالی که این شرکت ها ارز دولتی گرفته اند.

به گزارش مهر کریمی در پایان اضافه کرد: عدم مراقبت از سیستم پزشکی توسط دولت و تحمیل تجهیزات با قیمت چندین برابر، به تدریج باعث افت کیفیت خدمات خواهد شد و روند درمان بیماران هزینه های بیشتری را بر اقتصاد درمان تحمیل خواهد کرد. برای نمونه اگر موضوع تشخیص دقیق رادیولوژی در بیماری های انکولوژی با پروتکل های مناسب قابل احصا نباشد چه بسا افزایش هزینه های غیر موثر شیمی درمانی، رادیوتراپی و…، را موجب می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.