باید موضوع اقتصاد گردشگری سلامت را  سرلوحه کار قرار دهیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد جهانگیری با اشاره به این که ظرفیت ایران در حوزه پزشکی بسیار بالا بوده و کشورهای منطقه نیاز به خدمات پزشکی ما دارند ، بیان کرد : وجود 300 چشمه آب گرم ، فعال بودن حوزه طب سنتی ، گیاه درمانی ، آب درمانی و انواع درمانهای مختلف، جاذبه خاصی را در ایران به وجود آورده است تا مقصد گردشگری سلامت برای سایر کشورها باشد.

دبیر علمی دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو ادامه داد: با طبیعتی که در ایران وجود دارد و نیاز 10 کشور عضو اکو برای دریافت خدمات سلامت باعث شده تا ایران با محوریت تمام ذی نفعان به خصوص اتاق اکو و اتاق ایران، وزارت بهداشت ، سازمان میراث فرهنگی ، سازمان نظام پزشکی و وزارت امور خارجه ،دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت را در اردبیل برگزار کنیم که نظام پزشکی و انجمن خدمات بین المللی سلامت تولیت علمی این کنفرانس را بر عهده دارند.

جهانگیری گفت: سازمان نظام پزشکی به عنوان عضو شورای راهبری گردشگری سلامت در این کنفرانس حضور فعال دارد وظرفیت های جامعه پزشکی را بیان خواهد کرد.

وی در خصوص اهداف برگزاری این کنفرانس اظهار کرد : مهمترین هدف این است که در بین کشورهای عضو اکو تفاهم و توافقی برای رفع نیازهای کشورهای عضو به وجود آوریم و به بیان  توانمندی های هریک از کشورهای عضو اکو و همچنین نیازهای آنها پرداخته شودتا بتوانیم به صورت منطقه ای برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم. 

دبیر علمی دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو تصریح کرد: هدف دیگر این است که بتوانیم ظرفیت های کشورمان را به همراه سایر کشورها بیان کرده و موضوع اقتصادی گردشگری سلامت را در سرلوحه کار قرار دهیم تا کشورهای خریدار خدمت و ارائه دهنده آن بتوانند خدمات خوب را با صرفه اقتصادی مناسب ارائه داده یا خریداری کنند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: بنابراین هدفمان این است که به فعالین حوزه گردشگری سلامت در این کنفرانس مبانی علمی و نشست های اقتصادی را ارائه دهیم که به این منظور سه کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد و روی مباحث مارکتینگ ، فناوری اطلاعات و پایایی گردشگری سلامت کار می شود.

وی در پایان اضافه کرد: بر روی تعاملات بین فرهنگی و مبانی آن بحث خواهد شد و همچنین نشست های B TO B را برای فعالین این عرصه برگزار خواهیم کرد تا تعاملات لازم را با یکدیگر داشته و بتوانند جذب سرمایه و سرمایه گذار را انجام دهند.

بنابراعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو ۲۸ تا ۳۰ خردادماه در اردبیل برگزار می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.