ایران سومین تولیدکننده کیت اتوکین پی ار پی در جهان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین ارژنگیان درباره تولید کیت اتوکین پی ار پی در کشور افزود: پس از یک سال تحقیق توانستیم سومین تولیدکننده اتوکین در جهان، پس از کشورهای آمریکا و آلمان باشیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره اهمیت این محصول در درمان نوین بیماری آرتروز بیان کرد: قیمت کیت ایرانی یک دهم مشابه خارجی تولید شده است. این تکنولوژی فقط در حوزه ارتوپدی کاربرد ندارد و در درمان سوختگی‌ها، دیابت و زخم‌ها هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به همکاری با مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه تهران اظهار داشت: با تولید اولین کیت مدار بسته در این شرکت، ژل پلاکتی مشتق از خون بند ناف جداسازی و در درمان بیماران ای بی و سوختگی استفاده می شود.این کیت به ایتالیا هم صادر می‌شود و جزو ۵ کیت برتر دنیا است.

به گزارش ایرنا پی آر پی یا پلاسما درمانی (PRP) روشی طبیعی است که با استفاده از اجزای خون خود بیمار برای تحریک و نوسازی بافت‌های آسیب دیده در مناطق صورت، گردن، سر و سینه، دست‌ها و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش مقداری از خون بیمار گرفته شده و توسط کیت‌های ویژه‌ای، پلاکت آن جدا و غنی می‌شود. سپس این پلاکت غنی تزریق می‌شود. پلاکت‌ها حاوی انواع محرک‌های رشد هستند.

امروزه از این روش برای تحریک رشد مو، کلاژن سازی و از بین بردن چروک‌ها، زخم بستر و زخم‌های دیابتی، جراحی‌ها، آرتروز و غیره استفاده می‌شود. درمان آرتروز بسیار هزینه‌بر و سخت و پیچیده است. به همین دلیل در سال‌های اخیر به PRP به عنوان یک راه امید بخش در درمان علائم و کنترل آرتروز مفاصل بزرگ، بسیار پرداخته شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.