پرونده الکترونیک سلامت، زیرساخت بقیه مراحل طرح تحول است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیامک مره صدق با تاکید بر اینکه اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت زیرساخت بقیه مراحل طرح تحول سلامت است، گفت: این طرح یکی از کارهای اولیه است که باید هرچه سریع تراجرا شود. بارها وعده اجرایی کردن این طرح داده شده ولی در دوران وزارت دکتر نمکی اولین بار است که این وعده داده می شود و از آنجایی که دکتر نمکی به تمام وعده های خود عمل کرده اند ما مطمئن هستیم قبل از پایان بهار امسال اجرای این طرح آغاز شود و با شروع اجرای آن خیلی از مشکلات طرح تحول سلامت هم حل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت در بسیاری از کشورهای دنیا اجرا می شود ، تنها چیزی که مراکز درمانی ما نیاز دارند این است که همه به یک رایانه مجهز شوند.بعضی از اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت نیز به صورت آفلاین قابل دسترسی است.

مره‌صدق گفت: امیدوارم اینقدر ما را از این طرح نترسانند که باعث شود اجرای آن به تاخیر بیفتد. هر طرحی آن هم با این وسعت وقتی آغاز به کار کند مشکلاتی دارد که در مسیر عملکرد بهتر مشخص می شود و برطرف می شود. ۴ سال است که قول اجرای این طرح به صورت فوری داده شده اما به دلیل ترس از مشکلات پیش رو و اینکه شاید منافع برخی افراد با اجرای این طرح به خطر بیفتد تا کنون اجرا نشده است.

به گزارش سلامت نیوز وی در پایان افزود: امیدوارم با پشتکاری که در دکتر نمکی در سراغ داریم این طرح تا پایان بهار امسال به مرحله اجرا برسد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.