لزوم بازنگری در بسته خدمات بیمه پایه سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حنان حاج محمودی بر بازنگری در بسته خدمات بیمه پایه سلامت تاکید کرد و افزود: بعد از در دستور کار قرار گرفتن اصلاح کدینگ در سازمان بیمه سلامت و بررسی 2 هزارو 400 دارو و مقایسه آن با کد IRC سازمان غذا و دارو بسته خدمتی در این بخش به 1800 قلم دارو کاهش یافت چرا که در بسته فعلی حدود 600 دارو تولید نمی‌شود و یا قیمت‌گذاری نشده است.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: همچنین بخشی از داروهای موجود چندان مورد مصرف قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل لازم است که این داروها از لیست بسته خارج شده و به جای آن داروهای ضروری از جمله داروهای خوراکی بیماران دیابتی پوشش داده شود.

حاج‌محمودی به سامانه تایید دارو اشاره کرد و گفت: ما بر روی 100 دارویی پر هزینه اول تمرکز کردیم. از 100 دارو اول، تنها 8 دارو که مراجعات زیادی دارند، در این سامانه الزاما ثبت نمی‌شوند. سایر داروها براساس پرونده‌ای که برای بیماران تشکیل شده و نوع بیماری و گایدلاین مربوطه در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت در سال 96 تقریبا 3 هزارو  500 میلیارد تومان بابت دارو هزینه کرده است که حدود 2 هزارو 200 میلیارد تومان از این داروها مربوط به بخش سرپایی بوده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت در پایان اضافه کرد: قبل از سال 92 که قرار بود یارانه دارو به بیمه سلامت منتقل شود، آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند سفکسیم و کواموکسی کلاو و یا متفورمین جزء داروهای پرهزینه سازمان بود ولی وقتی یارانه دارو به میزان 600 میلیارد به سازمانهای بیمه گر منتقل شد، توزیع داروها تفاوت پیدا کرد به طوری که انسولین‌های قلمی اولین داروی پرهزینه سازمان را تشکیل می‌دهد. در نهایت باید گفت که تغییر رویکرد پزشکان برای تجویز دارو در تغییر ترکیب دارویی سازمان خیلی موثر بوده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.