فرسودگی شغلی به فهرست بیماری‌ها اضافه شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، این سازمان که در حال حاضر مجمع جهانی بهداشت را در ژنو برگزار می‌کند، روز گذشته، یک سال پس از توصیه کارشناسان جهانی سلامت، فرسودگی شغلی را به فهرست خود در  طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها (ICD) اضافه کرد.

این بیماری از سال ۲۰۲۲ میلادی به طور جهانی به رسمیت شناخته خواهد شد و نمونه‌هایی برای تشخیص، درمان و پوشش‌دهی علائم فرسودگی شغلی برای ارائه‌دهندگان خدمات درمانی و بیمه‌گران فراهم خواهد شد.

سازمان جهانی بهداشت، فرسودگی شغلی را "استرس مزمن محیط کار که به درستی مدیریت نشده است" توصیف کرده و سه نشانه زیر را برای آن در نظر گرفته است:

_احساس کمبود انرژی، خستگی و فرسودگی

_افزایش فاصله روحی با شغل یا احساسات منفی‌گرایی یا احساس پوچی نسبت به شغل

_کاهش کارآمدی حرفه‌ای و شغلی

در فهرست طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها (ICD) به این نکته اشاره شده که فرسودگی شغلی به طور خاص پدیده‌ای در محیط کاری بوده و نباید برای توصیف تجربیات مشابه در دیگر زمینه‌های زندگی به کار برده شود.

به گفته مولفان این فهرست، این بیماری با دیگر اختلالات تطبیقی، اختلالاتی که به طور خاص با استرس مرتبط‌ اند، اختلالات مرتبط با اضطراب یا ترس و اختلالات خلقی که همگی طبقه‌بندی مخصوص به خود را دارند، متمایز است.

بنا بر گزارش دیلی میل، طارق یاسارویچ، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت نیز اظهار کرده که این نخستین باری است که فرسودگی شغلی به طور رسمی در فهرست طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها (ICD) به رسمیت شناخته شده است.

به گزارش ایسنا همچنین اعتیاد به بازی‌های ویدئویی نیز به عنوان یک بیماری در فهرست فوق قرار گرفت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.