بهانه‌ای در مورد نبود منابع برای رفع مشکلات بیماران خاص پذیرفتنی نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن علیجانی زمانی در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه تحریم‌های دارویی آمریکا سبب نرسیدن پانسمان‌های مخصوص به بیماران پروانه‌ای شده و به دنبال آن در یک‌سال اخیر ۷ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۳۰۰ نفر هم دچار التهابات شدید پوستی شده‌اند، گفت: بیماران خاص به ویژه مبتلایان به بیماری پروانه‌ای نیاز به توجه خاص دارند، چرا که اگر در خانواده‌ای یکی از این بیماران وجود داشته باشد، والدین آنها در تهیه دارو، مراقبت و تامین هزینه‌های درمان آنها با مشکلات جدی مواجه هستند، کما اینکه تعدادی از آنها به کمیسیون مراجعه کرده و به این مشکلات اشاره کردند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد که وزارت بهداشت و درمان در برنامه‌ریزی برای بیماران خاص با مشکل مواجه است، چرا که اگر هم در تامین هزینه‌های درمان این بیماران، هم پوشش بیمه‌ای آنها و هم تامین پانسمانشان برنامه‌ریزی مناسبی وجود داشته باشد با هیچ مشکلی برای ساماندهی این بیماران مواجه نخواهیم بود.

وی افزود: آنچه مسلم است واردات یا تولید داروهای بیماران پروانه‌ای نیاز به برنامه‌ریزی دارد، و این در حالی است که برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و درمان در این حوزه، هم در دوره قبل و هم دوره فعلی با مشکل مواجه بوده و نیاز به تجدیدنظر اساسی دارد.

علیجانی گفت: حدود 35 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته و این وزارتخانه 70 هزار میلیارد نیز درآمد اختصاصی دارد، بنابراین بهانه‌ای در مورد نبود منابع برای رفع مشکلات بیماران خاص پذیرفتنی نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: وزارت بهداشت و درمان باید برای بیماران خاص از جمله بیماران پروانه‌ای و سرطانی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا همان طور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، این بیماران دغدغه‌ای جز رنج بیماری خود نداشته باشند.

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان اضافه کرد: اگر مشکل این بیماران تا بعد از تعطیلات مجلس رفع نشود، به طور قطع از هیات رئیسه کمیسیون خواهیم خواست تا بررسی وضعیت آنها را در دستورکار قرار دهند، بنابراین از وزارت بهداشت درخواست می‌کنیم تا با سرعت مشکلات بیماران پروانه‌ای و تمام بیماران خاص را رفع کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.