نباید محصولات غیرارگانیک به جای دیگر محصولات کشاورزی وارد بازار شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی ابراهیمی درباره وضعیت تولید محصولات ارگانیک در کشور اظهار داشت: بدیهی است که مصرف محصولات ارگانیک نقش چشمگیری در افزایش سرانه سلامت جامعه دارند اما برای ترغیب مصرف کننده به مصرف محصولات ارگانیک باید نظارت جامع بر تولید محصولات ارگانیک در دستور کارقرار بگیرد.
 
عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس ادامه داد: نمونه برداری از تولیداتی که برچسب ارگانیک به همراه دارند، راهکاری اصولی برای جلوگیری از سوء استفاده در مسیر برندسازی محصولات ارگانیک است، محصولات ارگانیک از نظر اقتصادی برای کشاورزان مقرون به صرفه نیستند.

وی افزود: برای ورود محصولات ارگانیک به سبد غذایی شهروندان الزام آور است که فکری اساسی برای قیمت تمام شده محصولات ارگانیک برای کشاورز کرد. زیرا بدیهی است که تولید محصولات ارگانیک به نسبت دیگر محصولات در حوزه کشاورزی، هزینه‌های اقتصادی بالاتری در بردارد.

ابراهیمی گفت: کاهش حجم تولید و قیمت بالاتر تولیدات ارگانیک به نسبت دیگر محصولات کشاورزی مانع اساسی رشد محصولات ارگانیک در بازاراقتصادی است و پاسداری از سلامت مردم از هر مسئله ای مهم تر است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: محصولات غیرارگانیک به جای دیگر محصولات کشاورزی وارد بازار نشود، نمونه برداری از محصولات کشاورزی با برند ارگانیک راهکاری برای اثبات کردن این مسئله است که محصولات ارگانیک است یا خیر.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.