برگزاری دومین جلسه ویدیو کنفرانس بسیج ملی فشار خون
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مریم حضرتی در دومین جلسه ویدیو کنفرانس با شورای هماهنگی پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور "مدیران پرستاری، روسای دانشکده های پرستاری دولتی و آزاد، روسای هیات مدیره های نظام پرستاری، نمایندگان پرستاری نیروهای مسلح، تامین اجتماعی، بخش های خصوصی" دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ضمن تشریح وظایف پرستاران در کمپین بسیج ملی فشار خون، بر استفاده از توان، نقش و پتانسیل پرستاران برای اجرای بهتر این طرح ملی تاکید کرد.  

وی با اشاره به اهمیت اندازه گیری صحیح فشار خون گفت: کلاسهای 2 ساعته توجیهی آموزشی، فیلم های آموزشی و پروتکل نحوه گرفتن فشار خون صحیح؛ جهت ایجاد هماهنگی در اختیار کلیه پرستاران شرکت کننده در طرح قرار داده می شود.  

معاون پرستاری وزیر بهداشت با تاکید بر دسترس بودن ایستگاههای فشارخون در بیمارستانها و سطح شهر گفت: باید تبلیغات در سطح دانشگاهها به نحوی باشد که شاهد حضور حداکثری مردم در این طرح برای اندازه گیری فشارخون باشیم.  

حضرتی ضمن اشاره به تدوین شاخص هایی برای بررسی مشارکت پرستاران و اثربخشی فعالیت آنان در این طرح گفت: شاخص هایی از قبیل تعداد پرستاران مشارکت کننده در طرح، تعداد شیفت کاری حضور پرستاران در طرح، مورد های جدید فشارخون که شناسایی می شوند، تعداد افرادی که آموزش می بینند و تعداد افرادی که ارجاع داده می شوند و حتی تعداد دانشجویان مشارکت کننده در طرح و تعداد مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی جز شاخص های مد نظر ماست.

وی افزود: مدیران پرستاری، روزانه فعالیت های دانشگاههای خود در کمپین ملی فشار خون را گزارش دهند.  

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اجرای کمپین ملی فشار خون بالا در کشور، گفت: اساتید، دانشجویان و پرسنل پرستاری با آگاهی از نقش مهمی که در راستای ارتقا سلامت جامعه دارند مثل همیشه با احساس مسئولیت و حساسیت و با همکاری سایر گرو های نظام سلامت انشاءلله برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار خود اضافه خواهند کرد.

حضرتی ضمن تشکر از همه گروه های پرستاری، دانشگاههای آزاد، بیمارستانهای خصوصی، مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل که هماهنگ با شورای هماهنگی پرستاری در اجرای این طرح ملی مشارکت دارند قدردانی و سپاسگزاری کرد.

وی تصریح کرد: پرستاران در کلینیک های بیماری های غیر واگیر که در 1000 بیمارستان راه اندازی خواهد شد، در بیش از 180 کلینیک های تخصصی، در مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل و پایگاه های سیار که در کشور ایجاد خواهد شد، به صورت هر پرستار یک شیفت در این طرح ارائه خدمت می کنند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت ادامه داد: امروز وظیفه داریم تا با تعیین فشار خون، ارایه آموزش، آگاه سازی و حساس کردن جامعه در کنترل، مراقبت و مدیریت فشارخون، جامعه را از این عامل پرخطر که به عنوان قاتل خاموش از آن یاد می شود  و 40 درصد جمعیت نیز دچار آن هستند آگاه کنیم و در این ارتباط بسیج ملی فشارخون بالا تشکیل شده است.

به گزارش وب‌دا حضرتی در پایان با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت دانشگاه ها برای اجرای صحیح این طرح، از شورای هماهنگی پرستاری دانشگاهها خواست تا به نحو مطلوبی در این زمینه به مردم جهت حضور حداکثری در این طرح اطلاع رسانی شود. 

در پایان نشست، مدیران پرستاری سوالات و پیشنهادات مختلفی در زمینه سامانه ثبت اطلاعات خود اظهاری و نحوه حضور دانشجویان در طرح داشتند که بحث و بررسی شد و در پایان معاون پرستاری وزارت بهداشت از مدیران پرستاری خواست که برنامه منظم خود را با ذکر اسامی پرستاران شرکت کننده در طرح در قالب 2 شیفت صبح و عصر برای 1000 کلینیک غیر واگیر مستقر در بیمارستان؛ 180 کلینیک تخصصی و پایگاههای سیار جهت گرفتن نام کاربری و کلمه عبور به معاونت بهداشتی در دانشگاههای خود تحویل دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.