مجوز انتقال مصدوم به اورژانس‌های بخش خصوصی داده شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اسماعیل فراهانی اظهار کرد: یکی از اقدامات سازمان اورژانس کشور در سال‌های اخیر ورود بخش خصوصی به اورژانس کشور بود. در حال حاضر استان یزد با ۹ پایگاه فعال‌ترین استان در بخش اورژانس خصوصی است و این پایگاه‌ با فراهم کردن تعداد مشخصی نیرو و  آمبولانس خدمات پزشکی استاندارد‌های سازمان اورژانس به مردم ارائه می‌کند.

کارشناس اداره آمبولانس‌های خصوصی سازمان اورژانس با اشاره به تاثیر مثبت فعالیت این مراکز در کاهش هزینه‌های سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر سازمان اورژانس کشور و وزارت بهداشت از فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بحث فوریت‌های پزشکی استقبال می‌کند، حتی از مدتی پیش مجوز انتقال مصدوم به اورژانس‌های بخش خصوصی داده شد است، در حالی که پیش از این آمبولانس‌های خصوصی اجازه انجام چنین خدماتی در حوزه فوریت‌های پزشکی و انتقال مصدوم را نداشتند .

وی افزود: مدتی پیش اقدامات لازم برای تجهیز شدن این مراکز به دستگاه دیس پچ و اتصال به شبکه اعلام حوادث اورژانس انجام شد، اما متاسفانه امکانات و تعداد نیروهای بخش خصوصی در این حوزه به حد استاندارد نرسید و نتوانستند پوشش مناسبی برقرار کنند.

فراهانی گفت: در حال حاضر بخش خصوصی در اورژانس کشور می‌تواند خدماتی مثل انتقال بین بیمارستانی، خدمات اورژانسی در بخش داخل شهری، همکاری با درمانگاه‌ها ارائه دهند و با حضور در شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی که برای رعایت اصول بهداشت کار به حضور نیروهای اورژانس نیاز دارند، آنها را همراهی کنند.

کارشناس اداره آمبولانس‌های خصوصی سازمان اورژانس تصریح کرد: یکی از معضلاتی که همواره در بخش خصوصی با آن مواجه بودیم حضور غیر قانونی برخی آمبولانس‌های بخش خصوصی بود، ‌از مدتی پیش برای برطرف کردن این مشکل برچسب‌هایی را طراحی کردیم تا آمبولانس‌های تحت نظارت سازمان اورژانس کشور از آمبولانس‌های غیر قانونی قابل تشخیص باشند.

وی اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم برای مقابله با این مشکل انجام شده است و در انتظار تایید نهایی از کمیته انتظامی هستیم تا آمبولانس‌های غیر قانونی از طریق پلیس راهور شناسایی شوند و تحت پیگیری قانونی قرار بگیرند،‌ با هماهنگی‌های انجام شده این طرح تا پایان امسال انجام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان فراهانی در پایان اضافه کرد: کسانی که قصد پیوستن به بخش اورژانس خصوصی را دارند می‌توانند بعد از طی مراحل قانونی و انجام آیین‌نامه‌های ابلاغ شده از شبکه بهداشت مجوز فعالیت را دریافت کنند. دریافت این مجوز در صورت کامل بودن شرایط، حداکثر سه ماه طول می‌کشد و بعد از آن افراد می‌توانن در حوزه فعالیت‌های پزشکی  شروع به فعالیت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.