۳۰ محصول پزشکی منحصر به فرد در نمایشگاه امسال رونمایی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ادریس مازندرانی به جزئیات نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ایران اشاره کرد و افزود: امسال با توجه به موضوع تحریم‌ها و مشکلاتی که کشورهای خارجی برای شرکت در نمایشگاه ایران هلث داشتند، حضور خارجی‌ها کمتر شده و همین مسئله یک فرصت برای رشد شرکت‌های داخلی شد تا بتوانند محصولات پزشکی با کیفیت و مورد نیاز مراکز درمانی کشور را تولید کنند.

رئیس ستاد برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ایران با اشاره به رونمایی از ۳۰ محصول پزشکی منحصر به فرد در نمایشگاه امسال گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد نیاز کشور به تجهیزات و ملزومات پزشکی، توسط شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود.

وی افزود: ممنوعیت واردات تجهیزات پزشکی حرف درستی نیست، تولیدات داخلی، حداقل نیاز عمده مراکز درمانی کشور را پوشش می‌دهد.

مازندرانی در ارتباط با ممنوعیت واردت تجهیزات پزشکی مشابه تولید داخل، گفت: شرط واردات تجهیزات پزشکی مشابه تولید داخل، این است که اگر نتوان نیاز داخلی را از طریق تولیدات داخلی تأمین کرد، واردات آن کالا صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد برگزاری بیست و دومین نمایشگاه ایران هلث با تاکید بر اینکه واردات این قبیل کالاها به سختی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ما بر این باور هستیم که می‌توانیم کمبودها را با مهندسی معکوس تولید کنیم.

به گزارش مهر وی در پایان اضافه کرد: مهم‌ترین چالش‌های حوزه تولید تجهیزات پزشکی را، نرخ ارز و حمایت دولتی برای تأمین مواد اولیه تولید تجهیزات پزشکی دانست و گفت: در نمایشگاه امسال، بیش از ۴۸۰ شرکت تجهیزات و ملزومات پزشکی حضور خواهند داشت که ۳۸ شرکت خارجی از ۱۶ کشور از جمله آنها هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.