همکاری مشترک با وزارت بهداشت برای اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون در پایتخت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، زینب نصیری در نشست هماهنگی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در شهر تهران که با حضور مدیران وزارت بهداشت  برگزار شد، گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران و شرکت شهرسالم می‌تواند ظرفیت‌های خود را برای اجرای هرچه بهتر این طرح در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد که این ظرفیت‌ها شامل ۱۸ درمانگاه شرکت شهر سالم و ۳۵۲ خانه سلامت و سراهای محله شهر تهران است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری تهران در حوزه زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های لازم جهت ایجاد ایستگاه‌های سیار در معابر و محل‌های پر رفت و آمد مانند ایستگاه‌های مترو، پایانه‌ها، میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های شهروند و پارک‌ها می‌تواند به بسیج ملی کنترل فشارخون کمک کند، اما پشتیبانی نیروی انسانی مورد نیاز باید توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران انجام شود.

نصیری طبق توافق صورت گرفته شرکت شهر سالم خاطرنشان کرد: در این کمپین پایش فشارخون بیش از ۶۰ هزار کارکنان شهرداری را طبق پروتکل کمپین بسیج فشارخون انجام خواهد داد.

وی با اشاره به نقش مهم شهرداری تهران در افزایش آگاهی و اطلاع رسانی شهروندان نسبت به فشارخون بالا و مشارکت در این طرح ملی افزود: شهرداری تهران می‌تواند با استفاده از ظرفیت معابر، سراهای محله، فضای ایستگاه‌های مترو اتوبوسرانی، تاکسیرانی و خانه‌های سلامت نسبت به انتقال پیام به شهروندان موثر باشد و قدمی در این طرح بزرگ ملی بردارد.

در ادامه علی اصغر فرشاد رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در این نشست ضمن تاکید بر نقش مهم شهرداری تهران در اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون در سطح شهر تهران، گفت: اگر این طرح در تهران با موفقیت همراه باشد، به الگویی برای شهرستان‌های کشور تبدیل می‌شود و خوشبختانه این نشست با حضور اداره کل سلامت، شرکت شهر سالم، مدیران سلامت مناطق ۲۲ گانه و نمایندگانی از مرکز بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت و سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی نویدبخش انجام این اقدام مهم است.

وی با اشاره به چگونگی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در سطح تهران یادآور شد: خوشبختانه شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده است که خانه‌های سلامت، ۱۸ درمانگاه و کلینیک تخصصی شهرداری تهران، میادین تره‌بار، مراکز پرتردد تهران مانند فروشگاه‌های بزرگ، پایانه‌ها و مترو برای استقرار ایستگاه‌های سیار طرح بسیج ملی کنترل فشارخون برای سنجش فشارخون در اختیار نیروهای داوطلب تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ابراز امیدواری کرد که با کمک شهرداری در سطح شهر تهران شاهد بسیج ملی همه جانبه برای کنترل فشارخون باشیم.

به گزارش ایسنا کمپین فشارخون شامل دو مرحله است که مرحله اول اطلاع رسانی از ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و مرحله دوم که مرحله سنجش فشار خون گروه هدف از طریق پایگاه‌های سیار و ثابت است، از عید فطر آغاز و به مدت ۴ هفته ادامه خواهد داشت. این کمپین با ابلاغ رییس جمهور مبنی بر همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی کشور آغاز شده است و انتظار می‌رود امکان پایش فشارخون تمامی شهروندان بالای ۳۰ سال و زنان باردار محقق شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.