پانسمان بیماران پروانه‌ای تا یک ماه دیگر موجودی دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی پیرصالحی در نشست خبری وزارت بهداشت، درباره وضعیت واردات دارو و چرایی کمبود برخی داروهای خارجی، گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور وزیر بهداشت مبنی بر ممانعت از واردات داروهای مشابه تولید داخل، از سال گذشته جلوگیری از واردات داروهای دارای مشابه تولید داخل آغاز شده و کم کم اثر آن را می‌بینیم.
 
رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: به این ترتیب به تدریج کمبود داروهای خارجی مشابه داخل زیاد می‌شود. اما تاکید می‌کنم که این موضوع به عنوان کمبود حساب نمی‌شود؛ چرا که سیاست وزارت بهداشت در جهت حمایت از تولید داخل است. مردم نیز مطمئن باشند که داروهای تولید داخل موجود هستند و کمبودی ندارند.

پیرصالحی درباره اخباری مبنی بر کمبود پانسمان بیماران پروانه‌ای، گفت: در حال حاضر پانسمان بیماران "ای بی" برای حدود یک ماه از منبع سوئدی موجود است؛ اما بیش از یک سال است که شرکت سوئدی فروشی به ما ندارد و پانسمان‌ها از منابع دیگر تامین می‌شوند.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: در مجموع برندهای دیگر پانسمان بیماران "ای بی" وجود دارند و خواهش ما آن است که خانه "ای بی" در این زمینه همکاری کنند. تاکید بر روی یک برند خاص آن هم در شرایط تحریم، می‌تواند بیماران را دچار مشکل کند. در عین حال تاکید می‌کنم که همین برند سوئدی هم تا یک ماه آینده موجودی‌اش تامین است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.