انجام کلونوسکوپی در مطب پزشکان کاری خطرناک است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا سلیمی اظهار کرد: انجام عمل کلونوسکوپی بر خلاف تصور بسیاری از مردم ممکن است با عارضه همراه باشد،‌ از این رو باید در مراكز مجهز یا بیمارستان‌هایی که در آن متخصص بیهوشی به همراه تجهیزاتی مانند مانیتورینگ و دستگاه‌های احیا حضور دارند، انجام شود.

رئیس انجمن متخصصان بیهوشی ایران ادامه داد: وزارت بهداشت به دلایل نامشخصی روز گذشته دوباره اجازه انجام کلونوسکوپی در مطب را  صادر کرد و این موضوع در حالی است که انجام کلونوسکوپی در مطب پزشکان کاری خطرناک است زیرا این کار عوارض زیادی دارد و حتی در برخی موارد می‌تواند باعث فوت بیمار شود.

وی در پایان افزود: انجام عمل کلونوسکوپی باید با حضور متخصصان بیهوشی انجام شود که در مطب این عمل به وسیله تکنسین بیهوشی صورت می‌گیرد. معاونت درمان وزارت بهداشت در ابلاغیه‌ای انجام کلونوسکوپی را در مطب پزشکان ممنوع اعلام کرده بود اما به تازگی دستورالعملی جدید در این باره صادره کرده که بر مبنای آن انجام این عمل در مطب پزشکان آزاد اعلام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاونت درمان وزارت بهداشت در ابلاغیه‌ای انجام کلونوسکوپی را در مطب پزشکان ممنوع اعلام کرده بود اما به تازگی دستورالعملی جدید در این باره صادره کرده که بر مبنای آن انجام این عمل در مطب پزشکان آزاد اعلام شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.