بی‌نظمی بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی سجادی درباره وضعیت مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها گفت: آخرین پرداختی‌های سازمان‌های بیمه‌گر، مربوط به آذر ماه سال گذشته است و این نگرانی وجود دارد که بازهم در چرخه طولانی شدن تاخیر مطالبات داروخانه‌ها گرفتار شویم.

دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: بیمه سلامت اعلام کرده که پرداخت‌های فرودین ماه را در دستور کار خود دارد، این درحالی است که هنوز پرداختی‌های سال 97 را تسویه نکرده است.

سجادی گفت: در بحث اقتصاد داروخانه، آنچه که اهمیت دارد آن است که نظم پرداخت‌ها مشخص و پایدار باشد و داروخانه‌ها بتوانند بر اساس آن، نظم مالی داروخانه را برقرار کنند؛ ولی متاسفانه سال‌ها است که نظام سلامت با بی‌نظمی‌های سازمان‌های بیمه‌گر کنار آمده است و واقعا این سوال وجود دارد که نظام سلامت تا چه زمانی می‌خواهد به این شکل ادامه مسیر دهد.

وی افزود: وقتی پیوستگی خدمات وجود دارد و داروخانه‌های سراسر کشور به صورت مرتب و بدون وقفه به مردم خدمات ارائه می‌کنند، چرا پرداخت‌های نظام بیمه بر اساس برنامه‌ریزی و منظم نیست؟ گرفتاری‌های اقتصادی داروخانه‌ها بقدری است که داروسازان علاوه بر اینکه دغدغه مشکلات خود را دارند، نگران بی‌نظمی سازمان‌های بیمه‌گر و عدم ثبات مدیریتی در این سازمان‌ها هستند.

به گزارش ایسنا دبیر انجمن داروسازان ایران در پایان با اشاره به عدم ثبات مدیریتی در سازمان‌های بیمه‌گر اظهار داشت: متاسفانه به طور متوالی شاهد تغییرات مدیریتی در سازمان‌های بیمه‌گر هستیم و این موضوع سبب اخلال در پرداخت صورتحساب‌ها شده و داروسازان در این رابطه همواره دغدغه خاطر دارند که جابجایی‌های مدیران در سازمان‌های بیمه‌گر، اولویت‌های پرداخت‌ها را در سازمان‌های بیمه‌گر تغییر دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.