طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، نمونه ای از آموزه های دینی و تقدم پیشگیری بر درمان است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمود صادقی، اظهار داشت: متاسفانه اطلاع رسانی موثق پزشکی کمتر به مردم انجام شده و به خاطر خلایی که وجود داشته، اطلاعات ناموثق بیشتر به مردم تزریق می شود. بنابراین باید اطلاعات بیشتری از مباحث مربوط به سلامت از طریق وزارت بهداشت و مراجع رسمی و علمی به مردم ارائه شود.

نماینده مردم تهران ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده خودم مبتلا به فشار خون هستم و سال های زیادی به دلیل فشار کاری بالا، سر درد داشتم، اما دلیل آن را نمی دانستم تا بعد متوجه شدم که به فشار خون بالا مبتلا هستم و از آن زمان به بعد، مراقبت های لازم را انجام می دهم و علاوه بر مصرف دارو، الگوی تغذیه متناسب با این بیماری دارم.

وی ضمن تقدیر از وزارت بهداشت به دلیل راه اندازی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، یادآور شد: میزان مرگ و میر سالیانه مردم بر اثر پرفشاری خون، بسیار تکان دهنده است. البته باید در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون حتما هم افزایی و همکاری بین دستگاه های مختلف به ویژه سازمان های مردم نهاد مانند بسیج جامعه پزشکی و سایر دستگاه های دولتی و غیر دولتی وجود داشته باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.