سازمان غذا و دارو تبدیل به ساختمانی شده که تصمیم‌گیری‌ها بیرون آن انجام می‌گیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو و تاکید بر لزوم رفع رانت در این سازمان، اظهار کرد: گلایه‌های آقای نمکی کاملا به جا است. ایشان با رویکرد شفافیت در این حوزه وارد شده است چون تسلط کافی را داشته و علاوه بر مسلط بودن بر ردیف‌ها و بودجه‌ها رییس دانشگاه هم بوده است. ایشان گلایه‌هایی را درباره امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو بیان‌ کرد  که حرف درستی است.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر این که سازمان غذا و دارو باید به سمت شفاف سازی حرکت کند، خاطر نشان کرد: این سازمان تنها به یک ساختمان تبدیل شده است که تصمیم‌گیری‌ها در بیرون از آن انجام می‌شود. برخی از دخل و تصرف‌ها تصمیم گیری‌هایی صورت می‌گیرد که امضاهای طلایی منافعی را در بازار و در مارکتینگ و حتی واردات دارو به وجود آورده است.

قربانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ادامه‌ داد: سازمان غذا و دارو تبدیل به سازمانی شده است که هم مجوز می‌دهد، هم ناظر و هم بخش خصوصی شده است که رقیب بخش خصوصی اصلی محسوب می‌شود. لازم است نهادهای نظارتی همچون مجلس شورای اسلامی به کمک آقای نمکی آمده و با این موضوعات مقابله کنند.

وی با اشاره به این که امروز مطالبات دانشگاه‌ها کمبود امکانات و موارد این چنینی دغدغه‌ حوزه بهداشت و درمان است، گفت‌: بخش درمان با سایر بخش‌ها متفاوت است و باید طور دیگری نگاه شود چون با حیات انسان درگیر است. ما قطعا در کمیسیون بهداشت موضوع امضای طلایی را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایسنا این نماینده مردم در مجلس در پایان اضافه کرد: زمزمه‌هایی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو شنیده‌ام کما این که وزیر بهداشت هم از هر گونه تحقیق و تفحص از سازمان‌ها و شفاف سازی در این حوزه استقبال کرده است. البته هنوز تحقیق و تفحص به صورت مکتوب تهیه نشده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.