جدیدترین روش های درمان سرطان به وسیله رادیوتراپی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مستانه صانعی، روز شنبه در نشست خبری درمان های سرطان که در حاشیه چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران در مرکز همایش های رازی برگزاری شد، گفت: درمان های سرطان شامل جراحی، شیمی درمانی، پرتو درمانی، رادیوتراپی، هورمون درمانی، ژن درمانی و…، می شود.

وی با اشاره به استفاده از تکنیک های جدید برای درمان سرطان ها در ایران همزمان با دنیا، افزود: استفاده از این روش ها برای درمان سرطان پروستات و مثانه، باعث شده تا عوارض جراحی های سنگین کاهش یابد، البته در تکنیک های جدید ممکن است همزمان از هورمون تراپی و شیمی درمانی نیز استفاده شود.استفاده از تکنیک های جدید درمان سرطان باعث می شود بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان تحت کنترل قرار گیرند.

این متخصص رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به تحریم های ظالمانه که منجر به بروز مشکلاتی در تامین تجهیزات پزشکی در کشور شده است، افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران توانسته ایم دستگاه های مورد نیاز را وارد کشور کرده و امکان استفاده از روش های مدرن و تکنیک های جدید درمان سرطان در کشورمان را فراهم نماییم.

صانعی گفت: استفاده از تکنیک های جدید، باعث شده تا بیماران از رفتن به خارج از کشور بی نیاز شده و این درمان ها را در ایران انجام دهند. ضمن اینکه، توانسته ایم در جذب بیماران خارجی از کشورهای همسایه و منطقه نیز شرایط لازم را فراهم کنیم.

در ادامه حمیدرضا دهقان متخصص رادیوتراپی انکولوژی، یکی از مشکلات در مسیر درمان سرطان ها را عدم تشخیص زودرس بیماری عنوان کرد و افزود: البته ما این ادعا را داریم که در زمینه درمان سرطان با رادیوتراپی، همگام با دنیا گام برداریم.

وی با عنوان این مطلب که در استفاده از تکنیک های جدید درمان سرطان ها از دنیا عقب نیستیم، گفت: استفاده از رادیوتراپی در کشور ما در حد کشورهای پیشرفته جهان است. به طوری که تعداد قابل توجهی از بیماران کشورهای همسایه و منطقه برای درمان سرطان با روش های نوین رادیوتراپی، به ایران می آیند.

همچنین سید هادی مولانا رادیوتراپیست، با اشاره به استفاده از تکنیک های مدرن درمان سرطان در ایران، تاکید کرد: این موضوع علاوه بر اینکه از خروج بیماران به خارج از کشور جلوگیری کرده است، باعث ارز آوری نیز شده است.

به گزارش مهر وی در پایان با اشاره به هزینه ۳۰ تا ۴۰ هزار دلاری درمان سرطان با استفاده از تکنیک های مدرن در اروپا و آمریکا، گفت: ما توانسته ایم با یک سوم این هزینه در ایران، بیماران خارجی را برای درمان در کشورمان جذب کنیم.هزینه این روش های درمانی در ایران به طور میانگین بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است، متاسفانه، بیمه ها در کشور درمان های جدید را خیلی حمایت نمی کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.