طراحی و تولید آزمایشگاهی نانو واکسن خود مونتاژ شونده
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی بهادر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با اشاره به روند رو به رشد فعالیت‌های فناورانه دانشگاه و جایگاه مناسب این حوزه در سطح کشور، حمایت خود را از تصویب و اجرایی شدن طرح‌ها و پروژه‌های فناورانه اعلام کرد.

در ادامه یونس قاسمی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن معرفی فعالیت‌های مدیریت توسعه فناوری و عملکرد ۶ مرکز رشد زیرمجموعه دانشگاه، بر ضرورت تشکیل شورای عالی فناوری دانشگاه تاکید کرد و گفت: طرح‌های فناوری کاربردی که قابلیت تجاری‌سازی دارند و منجر به تولید محصول می‌شوند، در کارگروه فناوری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه مطرح و تصویب می‌شوند و طرح‌ها و پروژه‌هایی که نیازمند اختصاص بودجه بیشتری هستند، برای تصویب نهایی به شورای عالی فناوری دانشگاه ارجاع می‌شوند.

وی تشویق اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه برای حرکت به سوی انجام طرح‌های کاربردی در کنار طرح‌های پژوهشی را ضروری خواند و افزود: با ورود به حوزه فناوری، چرخه تولید علم با شتاب بیشتری تکمیل می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از معرفی دو محصول جدید دانشگاه شامل FPLC و محلول نگهدارنده بافت کبد در این نشست خبر داد و گفت: همچنین سه طرح فناورانه شامل "طراحی و تولید نرم‌افزار ساخت و ارائه محتوای الکترونیکی"، "ساخت دستگاه هوشمند توزیع ید رادیواکتیو" و "طراحی و تولید آزمایشگاهی نانو واکسن خود مونتاژ شونده پپتیدی علیه استرپتوکوکوس پنومونی بر پایه ایمونودومینانت‌های اپی توپی T و B-Cell" به تصویب رسید و با افزایش سقف بودجه طرح‌های فناورانه نیز موافقت شد.

علیرضا چوبینه مدیر توسعه فناوری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و جایگاه فعالیت‌های فناوری دانشگاه، در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، به پیشرفت‌های قابل ذکر آن و ارتقای رتبه سوم این مدیریت در سطح کشور در سال ۹۷ اشاره کرد.

به گزارش ایسنا نشست شورای عالی فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت ماهانه با حضور رییس دانشگاه، مشاور عالی رییس دانشگاه، معاونان تحقیقات و فناوری، توسعه مدیریت و منابع، آموزشی و غذا و دارو، مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت و رؤسای مراکز رشد دانشگاه برگزار می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.