فشار خون بالا در افرادی که دچار اضافه وزن هستند ۲ تا ۶ برابر بیشتر است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، امیر پیروزیان درباره بیماری فشار خون بالا افزود: خطر ابتلا به بیماری فشار خون بالا در افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند، ۲ تا ۶ برابر بیشتر از بقیه افراد است.

عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ادامه داد: بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت، افراد کمتر از ۵۰ سال باید در طول روز کمتر از ۵ گرم نمک مصرف کنند. همچنین توصیه شده که مبتلایان به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی روزانه کمتر از ۳ گرم نمک مصرف کنند.

پیروزیان گفت: بر اساس آمارها، فشار خون بالا به عنوان یک فاکتور خطر، عامل بیش از ۱۰ میلیون مرگ و میر در سراسر دنیا است. در کشور ما در سال ۹۶ حدود ۹۷ هزار مرگ ناشی از فشار خون برآورد شده است. باید توجه کرد که فشار خون بالا، اصلی‌ترین عامل خطر قابل تغییر برای ناتوانی و مرگ و میر زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی، بیماری‌های مزمن کلیه و سکته مغزی در ایران و جهان است.

وی افزود: شیوع فشار خون در استان‌های مختلف بسته به فرهنگ بومی مردم و نوع تغذیه ای که دارند متفاوت است. به طور مثال شیوع فشار خون بالا در روستاها بیش از سایر مناطق است و این موضوع احتمالا به دلیل سبک تغذیه مردم در روستاها به وجود آمده است. به هر حال اگر در کنترل و شناسایی فشار خون مداخله نکنیم، در آینده نزدیک، وضعیت بسیار بدتری را شاهد خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت در پایان اضافه کرد: پیشگیری از ابتلا به بیماری فشار خون بالا و سایر بیماری‌های غیرواگیر می‌تواند عوارض ناشی از این بیماری‌ها و هزینه‌های تحمیلی آن به نظام بیمه سلامت را کاهش بدهد و در راستای مدیریت منابع موثر باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.