کودکان زیر ۵ سال آسیب پذیر‌ترین گروه در زمینه ایمنی مواد غذایی هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، زهرا عبداللهی اظهار کرد: روز جهانی ایمنی غذا با هدف ارتقای سلامت مصرف کنندگان مواد غذایی و با همکاری سازمان جهانی بهداشت و فائو برگزار می‌شود.

رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: هدف از نام گذاری روز جهانی ایمنی غذا اهمیت سلامت غذای مصرف کنندگان از مزرعه تا سفره‌ خانوار است و در واقع امنیت غذایی و سلامت مصرف کنندگان این مواد از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی به روز جهانی ایمنی مواد غذایی اشاره کرد و افزود: ایمنی مواد غذایی در واقع دسترسی افراد در تمام اوقات به مواد غذایی کافی و سالم است و سلامت ایمنی غذایی بخش مهم و حیاتی امنیت مواد غذایی محسوب می‌شود.

عبداللهی گفت: ایمنی مواد غذایی و سلامت تغذیه مردم باید از مزرعه تا سر سفره‌ها حفظ شود و رعایت مسائل بهداشتی در زمان تولید، تهیه و توزیع مواد غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است، امنیت غذایی باعث پیشگیری از بروز بیماری‌های منتقله ناشی از مواد غذایی است، زیرا مسمومیت‌های حاد ناشی از مصرف مواد غذایی نا‌سالم منجر به مرگ و میر افراد و ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها متعدد می‌شود.

رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تصریح کرد: آلودگی مواد غذایی به سرب، فلزات سنگین سرطان زا و سموم دفع آفات کشاورزی منجر به بروز بیماری‌های مختلفی در افراد مصرف کننده می‌شود و سلامت افراد به خطر می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه اگر استاندارد‌های بهداشتی در کارخانه‌ها و در زمان تولید مواد غذایی رعایت نشود و آلودگی وارد تولید مواد غذایی شود سلامت مردم به شدت به خطر می‌افتد، گفت: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت کودکان زیر ۵ سال آسیب پذیر‌ترین گروه در زمینه ایمنی مواد غذایی هستند.

عبداللهی ادامه داد: انواع مسمومیت‌های غذایی و بیماری‌های ناشی از آن بیشتر مربوط به کودکان زیر ۵ سال است و سالیانه ۱۲۵ هزار نفر به دلیل رعایت نکردن ایمنی مواد غذایی در دنیا فوت می‌کنند.

رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: رعایت ایمنی مواد غذایی با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف وظیفه همگانی است و سلامت مواد غذایی بر عهده وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی و صنعت و معدن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: من به مردم توصیه می‌کنم که فقط محصولات بسته بندی شده را خریداری کنند و از مصرف مواد غذایی فله‌ای جدا پرهیز کنند، هیچ نظارت بهداشتی بر مواد غذایی که به صورت فله‌ای در کنار خیابان‌ها عرضه می‌شود، وجود ندارد و به طور مثال از روغن مرغوب برای تولید چیپس‌های باز استفاده نمی‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.